قزوین_ معاون راهداری اداره کل حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: با ورود سامانه جدید بارشی به استان طی چند روز آینده، حرکت در برخی از محورها با زنجیرچرخ امکان پذیر است.

بارش برف و باران و نفوذ توده هوای سرد از فردا تا روز جمعه

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، جواد حق لطفی معاون راهداری اداره کل حمل و نقل جاده ای استان قزوین روز سه شنبه در نشست اضطراری شورای بحران استان قزوین در سالن جلسات باقرالعلوم اظهار داشت: براساس اعلام ادار کل هواشناسی از فردا تا روز جمعه بارش برف و باران و نفوذ توده هوای سرد در منطقه پیش بینی می شود که کولاک و یخبندان از پیامدهای آن است و براین اساس تردد در برخی از محورهای استان با زنجیر چرخ توصیه می شود.

وی افزود: باتوجه به ورود سامانه بارشی جدید طی دو الی سه روز آینده به استان و سرما و یخبندان در این چند روز، از تمام امکانات راهداری و نیروی انتظامی استان استفاده می شود و راهداران قزوین در آماده باش کامل قرار دارند و برای ارائه خدمات مناسب تمام نیروها مرخصی ندارند.

معاون راهداری اداره کل حمل و نقل جاده ای استان قزوین بیان کرد: هر سال در اواخر دی ماه و اوایل بهمن ماه تعدادی سامانه پرفشار آب و هوایی به قزوین وارد می شود که به دنبال آن، راه های استان دچار مشکلاتی می شود که برخی از محورهای استان از جمله مسیر ارتباطی قزوین - رشت، قزوین- زنجان و قزوین- بویین زهرا-ساوه بیش از سایر محورها این مشکلات را به خود اختصاص می دهد.

حق لطفی با اشاره به اینکه باید تمام تلاش خود را برای رفع انسداد احتمالی راه های استان در نظربگیریم، تصریح کرد: برقراری ضعیف ارتباط با زنجان و گیلان از معضلات دیگر استان است که بار ترافیکی خود را به سمت قزوین رها می کنند و مسئولان و نمایندگان دهیاری ها و بخشداری ها به روستاها اعلام کنند که ساکنان در ۴۸ ساعت آینده از مسافرت های غیر ضروری پرهیز کنند.

وی خاطرنشان کرد: با ورود سامانه جدید بارشی در چند روز آینده به استان قزوین، پیش بینی می شود که محور هزار چالوس بسته شود که این امر موجب افزایش تردد حجم قابل توجهی از خودروها از محور قزوین _ رشت و افزایش حجم قابل توجهی از ترافیک در این محور می شود که نیروهای راهداری در آماده باش کامل هستند.

معاون راهداری اداره کل حمل و نقل جاده ای استان قزوین تصریح کرد: برای بارش های چند روز آینده، ۱۰۰ محل برای اسکان در نقاط مختلف استان از جمله بخش کوهین و اقبالیه پیش بینی و تمهیدات لازم برای بارش های چند روز آینده با سایرارگان ها پیش بینی شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.