سیدعمار حکیم، رهبر ائتلاف اصلاح و بازسازی در دیدار با ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن، در بغداد تازه ترین تحولات سیاسی عراق و منطقه و روابط دو کشور در همه عرصه ها را بررسی کرد.

عمار حکیم :تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران تهدیدی ‌برای روابط بین‌الملل است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، سیدعمار حکیم در دیدار با شاه اردن که دیروز وارد این کشور شده بود، روند تغییرات تازه در عراق از تشکیل دولت و تعیین فردی مستقل برای اداره دولت و نیز تشکیل ائتلاف اصلاح و سازندگی و ائتلاف بناء به عنوان دو ائتلاف بزرگ ملی را با پادشاه اردن بررسی کرد.

او همچنین تأکید کرد که عراق مرحله صف بندی های فرقه ای را پشت سر گذاشته و آنچه پیش روی خود می بیند رفاه شهروندان و بازسازی کشور و شهرهای قربانیان حضور داعش و شهرهای رزمندگان جنگ با داعش است.



حکیم در این دیدار بار دیگر بر این اصل که ثبات عراق ثبات منطقه است و هر اختلال امنیتی در عراق تأثیر منفی بر سراسر منطقه دارد تأکید کرد.

در مسائل جهان عرب و منطقه نیز رهبر جریان حکمت ملی بر محوریت مسئله فلسطین و بر اهمیت راه حل سیاسی در سوریه و یمن تأکید کرد و تحریم های نادرست یکجانبه ازسوی ایالات متحده علیه ایران را موضوعی خطرناک در روابط بین الملل دانست.

او تأکید کرد که راه حل مسائل هرقدر هم طولانی شده باشند در نهایت سیاسی است و باید برای کاهش تنش های منطقه ای کاری کرد و مشکلات موجود را از راه گفت وگو حل کرد.

حکیم همچنین خواستار استفاده از امکانات اقتصادی برای گسترش روابط دو کشور در چارچوب منافع مشترک شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.