سینا اسدی متولد ۱۱ اسفند۷۹ در مشهد است. وی فوتبال را از رده نونهالان با تیم علم و اخلاق آغاز و تاکنون در همه رده های سنی پایه بازی کرده و ۶ سال مداوم نیز در لیگ برتر کشور توپ می زند.

سینا اسدی: هدفم رسیدن به تیم ملی است

اسدی که در سال های ۹۲ و ۹۳ عنوان بهترین و گلزن ترین مدافع استان خراسان رضوی در رده جوانان را توانسته کسب کند در حال حاضر در تیم آرامش که چندی پیش قهرمان امیدهای استان شده ، بازی می کند. وی همچنین همراه با تیم آرامش به عنوان نماینده استان خراسان رضوی در لیگ برتر کشور حاضر است.

وی همچنین جزو تیم منتخب دانش آموزی خراسان رضوی با مربیگری رضا بدری است که قرار است اوایل ماه آینده در مسابقات کشوری که در بندر عباس برگزار می شود و به نوعی انتخابی تیم ملی است شرکت کند و بسیار امیدوار است که جزو منتخبین این مسابقات باشد و به تیم ملی دانش آموزی کشورمان راه یابد. با این مدافع با استعداد و آینده دار گفت و گویی انجام داده ایم که در ادامه می خوانیم.

*مصدومیت سبب شد تا کمی از برنامه ام عقب بمانم

سینا اسدی که در سال ۹۲ در اوج آمادگی به سر می برده به ناگاه دچار مصدومیت می شود. وی در این باره می گوید: سال ۹۲ و ۹۳ در اوج بودم به طوری که به عنوان بهترین مدافع استان و همچنین گلزن ترین مدافع در رده جوانان انتخاب شدم. آمادگی من تا حدی بود که نمایندگان باشگاه ذوب آهن اصفهان برای عقد قرارداد به نزد پدرم آمدند ولی با مشورت با آقای بدری، خانواده ام ترجیح دادند در مشهد بمانم . در آن برهه حتی من را پدیده می خواست و مدتی در تمرینات این تیم شرکت کردم ولی متأسفانه پیش از شروع مسابقات با بدشانسی دچار مصدومیت شدم و یک سالی از هدفم دور شدم.

*بازی در بزرگسالان سیاه جامگان

وی ادامه می دهد: پس از پایان مصدومیتم با انگیزه زیاد به تمریناتم زیر نظر آقای بدری ادامه دادم تا اینکه اوایل امسال به طور اتفاقی آقای حسین کاظمی بازیکن سابق استقلال تهران که مربی سیاه جامگان بود، بازی من را دید و بنده را به تیم سیاه جامگان که در لیگ یک حضور داشت دعوت کرد. پس از انجام دو سه بازی متأسفانه سیاه جامگان که می توانست سکوی پرتابی برای من و دیگر جوانان استان باشد منحل شد و شانسی دیگر از من گرفته شد. اکنون نیز در تیم آرامش که قهرمانان امیدهای استان است و در لیگ برتر کشور نیز حضور دارد زیر نظر آقای جعفر خوشحال از برترین مربیان رده پایه فعالیت می کنم و امیدوارم هر چه زودتر به اهدافی که در سر دارم برسم. به عینه این توانایی را در خودم می بینم تا در صورت توجه خیلی زود مراحل ترقی را بگذرانم.

*تحصیل و فوتبال در کنار هم

اسدی که در رشته تربیت بدنی در مقطع متوسطه در حال تحصیل است با اشاره به علی دایی که جزو فوتبالیست های تحصیلکرده ایران می باشد اظهار می دارد: به نظر من درس و فوتبال در کنار هم می توانند موجب موفقیت فرد شوند. خوشبختانه اکنون تیم های دانش آموزی و دانشجویی در رده های ملی وجود دارد که فردی که در حال تحصیل است، اگر دارای استعدادی باشد این تیم ها می تواند میانبری برای رسیدن وی به تیم های مطرح کشورمان و در نهایت تیم ملی باشند. همین الان هستند بازیکنانی که در تیم های ملی نوجوانان، جوانان و امید کشورمان بازی می کنند که شروع کار آن ها از همین تیم های دانش آموزی و دانشجویی بوده است.

*دلال بازی در رده های پایه

وی که در همه رده های فوتبال پایه و در سطح بالا بازی کرده است، مشکلات فوتبال پایه را علاوه بر بی توجهی و نبود بودجه، وجود دلال هایی می داند که گویا در مشهد بیشتر نمود دارند و تصریح می کند: دلال ها سبب سوختن استعدادهای اصلی مشهد می شوند و نفوذ زیادی در تیم های لیگ برتری دارند. دلالان با قول دادن به بازیکنان با استعداد و گرفتن پول های کلان از خانواده های شان، آن ها را آواره شهرهای دیگر می کنند، بدون اینکه کار خاصی برای آن ها انجام دهند و به نوعی باعث می شوند بازیکن از مسیر اصلی خود خارج شده و پس از مشاهده این اتفاقات به نوعی فوتبال را کنار بگذارد. متأسفانه این دلالان افراد شناخته شده و با نفوذی هستند که سبب ضایع شدن حق خیلی از نوجوانان و جوانان می شوند. امیدوارم بازیکنان با استعداد به حق واقعی شان برسند.

*توقع از مسئولان

سینا اسدی که همچون سایر ورزشکاران استان دل خوشی از مسئولان ندارد درباره توقعش از دست اندرکاران ورزش بخصوص هیئت فوتبال بیان می کند: توقع زیادی نداریم. از مسئولان ورزش استان بخصوص شهر مشهد خواهش می کنم اگر کار خاصی برای تیم های رده پایه بخصوص تیم هایی که نماینده استانمان در بالاترین رده مسابقات کشوری هستند، انجام نمی دهند، لااقل سنگ جلوی پایشان نیندازند. حداقل توقع ما در اختیار قرار دادن زمین برای تمرین آن هم با هزینه خود تیم است. مربیانی امثال آقای بدری و آقای خوشحال برای رشد استعدادهای فوتبال شهرمان کلی وقت می گذارند و از جیبشان خرج می کنند، حال آنکه حمایت مسئولان موجب دلگرمی ایشان و انگیزه برای امثال بنده می شود.

همین الان تیم هایی در رده های پایه فعالیت می کنند که هدفشان فقط خرید و فروش امتیاز است و به نوعی به دنبال کسب درامد از این راه هستند و آینده بازیکنان تیم هایشان اصلا برایشان اهمیت ندارد و این جزو مواردی است که مسئولان می توانند جلویش را بگیرند.

*سخنان پایانی

مدافع با استعداد فوتبال کشورمان در پایان صحبت هایش ضمن تشکر از خانواده اش و مربیانی که با آموزش هایشان سبب پیشرفت وی شدند بخصوص آقای رضا بدری ابراز امیدواری می کند تا از سوی یحیی گل محمدی سرمربی موفق پدیده مشهد که سبب اتفاقات خوب در باشگاه پدیده و فوتبال استان شده و همچنین عباس چمنیان، سرمربی مشهدی تیم ملی جوانان کشورمان دیده شود تا به اهداف مورد نظرش که مهم ترین آن تیم ملی است برسد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.