قزوین_ قدرت الله مهدیخانی گفت: باتوجه به اینکه در روزهای چهارشنبه هفته جاری تا روز شنبه هفته آینده شاهد ورود سامانه بارش برف و کاهش شدید دمای بین ۸ الی ۱۰ درجه زیر صفر خواهیم بود، توصیه می شود مردم از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.

مردم قزوین از سفرهای غیرضروری در چند روز آینده خودداری کنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، قدرت الله مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین روز سه شنبه در نشست اضطرای شورای مدیریت بحران قزوین که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در روزهای چهارشنبه هفته جاری تا روز شنبه هفته آینده ( ۲۹ دیماه) شاهد ورود سامانه بارش برف و کاهش شدید دمای بین ۸ الی ۱۰ درجه زیر صفر خواهیم بود که براساس هواشناسی از پیامدهای این سامانه می توان به احتمال بارش برف و کولاک و مسدود شدن جاده های استان اشاره کرد.

وی ادامه داد: به مردم توصیه می شود که از سفرهای غیر ضروری، خودداری کنند و در صورت لزوم نیز حتما برای تردد از محورهای استان قزوین زنجیر چرخ به همراه داشته باشند تا تردد آنها به خوبی صورت بگیرد.

مهدیخانی یادآور شد: در حال حاضر یکهزار و ۵۰۰ نیروی انسانی و ۵۵۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین دستگاه های امدادرسان قزوین در آماده باش هستند تا خدمات به مسافران و مردم ارائه شود و برای هماهنگی های لازم جلساتی را با مسئولان سایر استان های کشور نیز برگزار کرده ایم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: بارش برف و باران احتمال تعطیلی مدارس را به دنبال دارد که در صورت بارف سنگین برف و کاهش شدید دما و یخبندان معابر، هرگونه تصمیم در این خصوص در روز شنبه ۲۹ دی ماه از روز جمعه اعلام می شود.

وی اظهار داشت: سرد شدن هوا افزایش مصرف سوخت را به همراه دارد و در حال حاضر میزان سوخت مورد نیاز برای شرایط اضطراری در قزوین نیز کافی است.

سرهنگ نصرالله بیگلری رئیس پلیس راه استان قزوین نیز در این نشست اظهار داشت: نمک پاشی جاده های استان در زمان بارش برف انجام شود تا تردد خودورها با مشکل مواجه نشود.

وی مطرح کرد: باید هماهنگی های لازم با صدا و سیما برقرار شود تا هشدارهای لازم هواشناسی و دستگاه های خدمات رسان به سمع و نظر مردم و هم استانی ها برسد و از مردم درخواست داریم تا حتی الامکان از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

بیگلری گفت: در فصل سرما و ایام بارش حتما باید تامین سوخت موردنیاز خودروها و رفع فنی آنها موردتوجه قرار گیرد.

رئیس پلیس راه استان قزوین اضافه کرد: هرگونه تصمیم در خصوص باز و بسته بودن جاده ها تنها با پلیس راه صلاحیت لازم را دارد و هماهنگی های لازم در این حوزه بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: رعایت نکات راهنمایی و رانندگی می تواند سفر مناسبی را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.