دموکرات‌ها در تلاشند تا مترجمان دیدار رئیس‌جمهور آمریکا و همتای روس او را به منظور پی بردن به محتوای آن دیدار به مجلس نمایندگان احضار کنند.

مترجم‌های دیدار پوتین و ترامپ احضار می‌شوند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، قانونگذاران دموکرات در حال بحث درباره چگونگی احضار مترجمان دیدار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، همتای روس او به مجلس نمایندگان این کشور هستند، تا به نحوی به آنچه در دیدار این دو نفر گذشته است، پی ببرند. مواردی که رئیس‌جمهور آمریکا در تلاش است آن‌ها را مخفی نگه دارد.

پس از انتشار گزارش اخیر روزنامه واشنگتن پست، دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا در تلاش هستند تا به محتوای دیدار رئیس جمهور این کشور و همتای روس او پی ببرند. چیزی که براساس گزارش واشنگتن پست ترامپ حتی از مقامات دولت خود نیز مخفی نگه داشته و یادداشت‌های مترجم را دستکم در یک مورد از او گرفته است.

شبکه سی ان ان اعلام کرد بنا به گفته یک مقام سابق وزارت خارجه آمریکا که در زمان نشست در آنجا حضور داشته است، پس از نشست سال ۲۰۱۷ میان ترامپ و پوتین در هامبورگ آلمان، رئیس جمهور آمریکا یادداشت‎‌های مترجمش را از او گرفته است. این منبع خبری اعلام کرد مقامات ارشد کاخ سفید و وزارت خارجه که بر روی موضوعات مربوط به روسیه کار می‌کردند، خواستار دریافت یادداشت‌های این نشست شدند، اما نتوانستند به آن دست یابند.

یک مقام سابق دیگر وزارت خارجه آمریکا نیز گفت رکس تیلرسون، وزیر خارجه وقت این کشور خلاصه‌ی از این نشست را به سفیران این کشور در منطقه ارائه نکرد. این سطح غیرعادی از پنهان‌کاری از سوی رئیس جمهور آمریکا که دستیارانش به تمایل او برای جلوگیری از درز اطلاعات نسبت می دهند، تعجب برانگیز است. به همین علت دموکرات‌ها به دنبال احضار مترجمان دیدار پوتین و ترامپ هستند تا به نوعی برای ابهامات مطرح شده درباره پنهانکاری‌های رئیس جمهور این کشور پاسخی بیابند.

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست اخیرا گزارش داد ترامپ جزئیات دیدارهای رو در روی خود با رئیس‌جمهور روسیه را از مقامات ارشد دولت خودش مخفی کرده است. مقامات فعلی و سابق آمریکا به روزنامه واشنگتن‌پست گفته‌اند ترامپ تلاش‌های بی‌سابقه‌ای برای مخفی کردن گفت‌وگوهایش با پوتین انجام داده است. به همین دلیل، مقامات آمریکایی می‌گویند حتی در اسناد طبقه‌بندی‌شده کاخ سفید نیز هیچ جزئیاتی از ۵ دیدار رو در رویی که ترامپ و پوتین طی دو سال گذشته با یکدیگر داشته‌اند، وجود ندارد. به گفته آنها، چنین امری در دوران هیچ رئیس‌جمهوری سابقه نداشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.