وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم معارفه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دوره چهارم شورای عالی انقلاب فرهنگی که با مدیریت جدید انجام می‌شود دوره شتابنده عرصه علم و فرهنگ است.

دوره جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی دوره شتابنده عرصه علم و فرهنگ است

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم معارفه دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی در تالار اندیشه حوزه هنری گفت: ما در شورای انقلاب فرهنگی نیاز داریم تصویرسازی جامع از مسیر آینده خود پیدا کنیم، چراکه در حوزه علم و فرهنگ و آموزش و پرورش هنوز همه اهداف محقق نشده است.

صالحی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی سه دوره خوب را پشت سر گذاشته است که دوره اول باتوجه به اتفاقات اوایل انقلاب دوره نهادسازی در حوزه علم و فرهنگ بود که با تشکیل شورا موسسات به تناسب نیاز به وجود آمدند؛ دوره دوم دوره تنظیم مقررات و سیاست‌ها بود که البته به تناسب نیاز مقطعی تدوین شد، اما دوره سوم ادامه رویکردهای قبلی بود که سندهای مختلف مانند سند علوم و فناوری سلول بنیادی یا سند گیاهان دارویی در آن تدوین شد و این در حالی است که در دوره مدیریت مخبر دزفولی که دوره سوم و ۱۲ساله بود هم افزایی نگاه ها و تصویب و مراحل اجرایی و مصوبات انجام شد.

وی تصریح کرد: دوره چهارم شورای انقلاب فرهنگی که با مدیریت جدید انجام می‌شود دوره شتابنده عرصه علم و فرهنگ است که خوشبختانه فضای مجازی حوزه تخصصی او بوده و آینده خوبی در شورا خواهیم داشت.

صالحی ادامه داد: در دوره چهارم، یادگیری رسمی جای خود را به یادگیری غیر رسمی می‌دهد؛ از طرفی مطالعات بین‌المللی و جهانی و تجربه علمی و مهارتی مدیر جدید باعت تغییر معادلات علم و فرهنگ در مسیر آینده خواهد بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.