رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور گفت: حضور گردشگران خارجی موجب دیدن چهره واقعی ایران و درک مستقیم واقعیت های کشور در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و زمینه های توسعه و امکانات شهری است.

حضور گردشگران خارجی موجب درک واقعیت های ایران است

به گزارش قدس آنلاین ؛ غلامعباس ارباب خالص روز سه شنبه در نشست هیات سرمایه گذاری وگردشگری ترکیه با فرماندار و مسئولان نیشابور در این شهر افزود: توسعه گردشگری موجب ایجاد اشتغال و ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی جامعه است.

وی اظهار داشت: با توجه به توان گردشگری خراسان رضوی هدفگذاری در چارچوب تقویت و توسعه زیرساختهای گردشگری در دستور کار وزارت امور خارجه قرار دارد.
وی گفت: با توجه به رشد صنعت گردشگری سلامت در ایران طی سالهای اخیر این استان با ظرفیتهایی که در حوزه دارو و درمان دارد می تواند به عنوان هدف بالقوه گردشگران سلامت قرار گیرد.
ارباب خالص افزود: کمیته گردشگری سلامت در خراسان رضوی با حضور دانشکده علوم پزشکی مشهد، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نمایندگی وزارت امور خارجه و استانداری این استان تشکیل و اقداماتی در راستای جذب گردشگر سلامت انجام شده است.
وی اظهار کرد: سالیانه حدود 2 و نیم میلیون گردشگر ایرانی به ترکیه می روند در حالی که تعداد گردشگران ترکیه در ایران 250 هزار نفر است که در این خصوص باید موازنه برقرار شود.
فرماندار نیشابور نیز در این نشست گفت: ظرفیتهای گردشگری نیشابور در توسعه و پیشرفت اقتصادی این شهر بسیار موثر است.
سعید شیبانی افزود: وجود آرامگاه های شخصیتهای جهانی همچون خیام و عطار و قرار گرفتن در کنار بارگاه مطهر امام هشتم شیعیان، نیشابور را صاحب موقعیت ممتاز کرده که باید به خوبی از آن بهره برد.
مرکز شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
منبع : ایرنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.