حسن رسولی گفت: امر نظارت بر حمل و نقل کالا د ر سطح شهر کاملا بی‌صاحب است و نظارت بر حمل بار برعهده شهرداری‌ها است که بر زمین ماند ه است.

خزانه‌دار شورای شهر تهران: نظارتی بر حمل و نقل کالا در سطح شهر وجود ندارد

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، حسن رسولی خزانه‌دار شورای شهر تهران در جلسه فوق‌العاده شورای شهر تهران برای بررسی برنامه سوم توسعه شهر تهران، درباره بند ۷ ماده ۵۴ که به موضوع مدیریت عرضه و تقاضای سفر و ساماندهی حمل و نقل بار و مسافر پرداخته است، اظهار داشت: بنده مخالف حذف این بند ه ستم، اما برای اجرایی شدن آن نیز موافق ایجاد سازمان جدید نیز نیستم. 

وی افزود:‌ براساس ماده ۵۵ قانون شهرداری‌، نظارت و  هماهنگی بار و مسافر در حوزه شهرها جزو لاینفک وظایف شهرداری است.

رسولی بیان داشت:‌در حال حاضر این مأموریت از طریق سازمان‌های تاکسیرانی و اتوبوسرانی و شرکت مترو در حال انجام است،‌اما در حوزه بار،‌ در سطح شهرها امر نظارت بر حمل و نقل کالا در سطح شهر کاملا بی‌صاحب است. 

وی با اشاره به اینکه در حوزه حمل و نقل و ترافیک، اداره حمل بار و کالا داریم گفت: نبود این سازمان در شهرداری در حقیقت به زمین مانده یکی از وظایف شهرداری است، به همین دلیل با تشکیل سازمان بار و کالا در صورتی موافق هستم که با کاهش سایر واحدهای موازی و غیرضروری سازمان‌های موازی بدون توسعه سازمانی انجام شود. 

رسولی همچنین در دفاع از بند ۱۰ ماده ۵۴ که به ارتقاء بهبود سطح نظارت و اعمال مقررات راهنمایی و رانندگی و افزایش ایمنی سفر و همینطور کاهش تصادفات و کاهش تأخیر در تردد شهروندان پرداخته است، گفت: مدیریت مناسب ترافیک و حمل و نقل در درون شهرها با هماهنگی پلیس راهور و شهرداری تهران است، حذف این بند به معنای قیچی کردن این ارتباطات و باقی ماندن مسئولیت‌ها است و شهرداری دیگر نمی تواند بودجه‌ای را برای راهور مصوب کند. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.