مدیرکل ارشاد خراسان‌رضوی از ظرفیت بالای جشنواره فیلم و عکس تسنیم برای برگزاری بین‌المللی، موضوعی و تخصصی خبر داد.

زمینه برگزاری جشنواره تسنیم به صورت موضوعی و تخصصی فراهم شود
به گزارش قدس آنلاین ، جعفر مروارید  در حاشیه جشنواره فیلم و عکس تسنیم با بیان اینکه رویکرد اداره ارشاد نسبت به جشنواره‌های موضوعی یک رویکرد حمایتی و انگیزشی است اظهار داشت: نگاه ما نگاه حمایتی از ابداعات و نوآوری‌های فرهنگی و هنری در سطح استان است و در بخش حمایتی یک نگاه ایجابی داریم. یعنی سعی می‌کنیم اصحاب فرهنگ و هنر که در قالب‌های مختلف هنری مثل عکس، فیلم، نمایشنامه  و غیره فعالیت می‌کنند را آزاد بگذاریم تا خلق و آفرینش آزادانه هنر شکل بگیرد. 

مروارید افزود: نباید دخالتی در کار تولید هنر انجام دهیم زیرا هنر با جبر و دخالت سازگاری ندارد؛ هنر باید آزادانه شکل  بگیرد و در نهایت ما از بخش‌های مختلف آن به اندازه وسع ارشاد، حمایت کنیم. 

مدیرکل ارشاد خراسان رضوی به برگزاری جشنواره تسنیم  در مشهد اشاره کرد و گفت: با توجه به جایگاهی که مشهد دارد و در جوار مضجع شریف امام رضا (ع) قرار گرفته و قلب تپنده زیارت در دنیا است، اگر معارف قرآنی بخواهد  به شکل یک مدنیت و به شکل زندگی عمومی جلوه‌گر باشد، مشهد بهترین مکان برای ظهور مفاهیم قرآنی در سطح شهری و در سطح هنری است.

مروارید ادامه داد: جشنواره فیلم و عکس قرآنی تسنیم  با این نگاه برنامه ریزی شده که بتواند از آثار هنری مرتبط با مفاهیم اخلاقی، فرهنگی و مدنی، شیعی و قرانی حمایت کافی را داشته باشد.

وی در زمینه برنامه‌های آینده این جشنواره گفت: جشنواره تسنیم می‌تواند در آینده تبدیل به جشنواره‌های تخصصی و موضوعی متعددی بشود. به عنوان مثال مبحث «گفتگوی ادیان و قران»، می‌تواند موضوع جشنواره بین‌المللی تسنیم  قرار بگیرد و جشنواره تسنیم در گستره بین‌المللی و با نگاه به مفاهیم اخلاقی و فرهنگی تمام کتب آسمانی، برگزار شود.

مروارید افزود: از دل همین جشنواره می‌توان به مفاهیم فرهنگی مورد نظر قرآن همچون مفهوم «خود باوری»، «جهان اسلام»، مفهوم «قران و محیط زیست»، «قرآن و علم» نیز اشاره کرد و جشنواره تسنیم  را رشد و توسعه داد. 

مدیرکل ارشاد خراسان رضوی در زمینه ایجاد فضای مناسب برای سرمایه‌گذاری برای تولید آثار مفهومی گفت: ما به طور کلی یک تفاهم با صدا و سیما داریم که بتوانیم در زمینه جشنواره‌های هنری مختلف در مشهد مثل «جشنواره فجر» و «جشنواره تسنیم» و «جشنواره سینما حقیقت»،  برگزیدگان و تقدیر شوندگان را در قالب یک برنامه  جامع‌ از طریق رسانه ملی معرفی کنیم تا اگر قابلیت سرمایه گذاری داشته باشد، بخش خصوصی وارد بشود و حمایت و سرمایه گذاری صورت بگیرد.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.