سیدرضا فاطمی امین گفت: ایجاد مرکز توسعه نذورات آستان قدس رضوی گامی در جهت هدفمندی و توسعه موقوفات است.

ایجاد مرکز نذورات آستان قدس رضوی گامی در جهت هدفمندی موقوفات است

به گزارش قدس آنلاین، سیدرضا فاطمی امین قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی سه شنبه شب در مراسم تکریم و معارفه معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی اظهار کرد:با توجه به تأکیدات تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر حل مشکلات و چالش‌های مستأجرین در اراضی موقوفه باید رابطه و تعامل مسالمت آمیز همراه با حفظ شأن و کرامت مردم از اولویت‌های معاونت املاک و اراضی آستان قدس رضوی باشد.

وی افزود:در این راستا و نظر به حل مشکلات مستاجرین در سه سال اخیر با در نظر گرفتن مصوبه‌های مساعدتی و تخفیفات در حد قابل توجهی این مهم محقق شده است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: در اقصی‌نقاط دنیا موقوفات و خیریه‌ها سهم بالایی در آموزش و سلامت مردم دارند و بسیاری از دانشگاه‌های بزرگ جهان موقوفه هستند، امیدواریم با ایجاد مرکز توسعه نذورات و موقوفات آستان قدس رضوی بتوانیم گام‌های بلندی در جهت توسعه، جهت‌دهی و هدفمند کردن هرچه بیشتر موقوفات برداریم.

قائم مقام تولیت تاکید کرد:رعایت حقوق موقوفات و مستغلات حضرت امام رضا(ع)نیز باید مورد توجه باشد ودلدادگی و علاقه مردم به ساحت مقدس حضرت ثامن الائمه(ع) بزرگترین سرمایه و مهمترین دارایی این مجموعه معنوی است.

همچنین در این جلسه مرتضی حقیقی معاون جدید املاک و اراضی آستان قدس رضوی نیز اظهار کرد:توجه به نیروی انسانی، اخذ درآمد پایدار برای موقوفات و توسعه فعالیت‌ها با ایجاد بانک زمین و مستغلات از مهمترین برنامه‌های این معاونت خواهد بود.

لازم به ذکر است  سابق بر این غلامرضا رحمتی‌زاده معاون املاک آستان قدس رضوی بود که در راستای اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان این سمت را به مرتضی حقیقی واگذار کرد.

مرتضی حقیقی، معاون اقتصادی و بهره‌وری اداره کل اوقاف خراسان رضوی، مدیرعامل سازمان زمین و مسکن و مدیر املاک شهرداری مشهد را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.