"غسان یوسف" گفت: با بازگشایی سفارت‌های برخی از کشورها در دمشق بحران سوریه روبه پایان است و کشورهای عربی خوب می‌دانند که سوریه با روسیه و محور مقاومت ارتباط مستحکمی دارد و در این محور به ایفای نقش ادامه خوهد داد.

ازسرگیری روابط کشورهای عربی با دمشق تغییری در نقش سوریه در محور مقاومت ایجاد نخواهد کرد

غسان یوسف تحلیلگر مسائل سیاسی و امنیتی سوریه در گفتگو با خبرنگار گروه بین الملل قدس آنلاین، در خصوص آخرین تحولات سوریه، گفت: کشورهای عربی به موقعیت سوریه و معادلات منطقه واقف هستند لذا راهی جز از سرگیری روابط خود با سوریه و بازگشت به روند طبیعی ندارند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی سوریه افزود: سوریه روابط خود را با کشورهای عربی قطع نکرده اما برخی از کشورهای تابع سیاست آمریکا که به دنبال ضربه زدن به جایگاه سوریه در منطقه هستند، روابط خود با دمشق را قطع کردند که با مقاومت سوریه شکست خوردند.

وی افزود: کشورهای حامی تروریسم در سوریه طرح‌های زیادی را پیاده کرده‌اند و مبالغ هنگفتی هزینه‌ کردند ولی در آخر شکست سنگینی متحمل شدند و نتیجه نگرفته اند و نهایت مجبور شده‌اند موضع خود را در قبال سوریه تغییر دهند و به سوریه باز گردند.

غسان یوسف با بیان این‌ که اقدام امارات و بحرین در بازگرداندن روابط خود با سوریه پشت پرده‌هایی دارد، تصریح کرد: کشورهایی که تا چندی پیش دشمن ایران و سوریه بودند امروز به دنبال بازگرداندن روابط با سوریه هستند تا این کشور را در مقابل ایران قرار دهند و این در حالی است که روابط ایران، سوریه و روسیه روابط استراتژیک است و منافع این کشورها به هم گره خورده است؛ بنابراین چنین اقدامی از جانب کشورهای هم سنگر آمریکا هیچ تأثیری بر روابط سه گانه ایران، سوریه و روسیه ندارد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی در پایان اظهار داشت: تنها سودی که کشورهایی مانند عربستان و امارات وبحرین از بازگرداندن روابط خود با سوریه خواهند برد، این است که سوریه به عنوان میانجی در حل اختلافات آنها با ایران وارد شود و در غیر این صورت سوریه هیچ تغییری در مواضع خود در قبال مسائل محور مقاومت نخواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.