نامه رئیس جمهوری آمریکا به رهبر کره شمالی تحویل داده شد.

نامه ترامپ به دست رهبر کره شمالی رسید

به گزارش گروه بین‌الملل قدس، یک منبع آشنا به مذاکرات خلع سلاح بین واشنگتن و پیونگ یانگ گزارش داد که نامه‌ای از طرف دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی تحویل داده شده است.

این نامه درحالی ارسال شده که دو طرف بر سر جزئیات دومین دیدار بین ترامپ و کیم درحال مذاکره هستند. این منبع اعلام کرد که نامه از طریق هوایی ارسال شد و شخصا تحویل داده شد.

به گفته این منبع مقامات ارشد آمریکا و کره شمالی احتمالا طی روزهای آتی به منظور گفتگو درباره دومین نشست ترامپ – کیم دیدار خواهند کرد.

انتظار می‌رود در این دیدار مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا با کیم یونگ چول، مشاور ارشد رهبر کره شمالی با یکدیگر گفتگو کنند.

یک منبع اطلاعاتی دراین باره گفت: باتوجه به تعهدات دیگر پامپئو، این موضوع صحت دارد که او برای مذاکرات 17-18 ژانویه حضور خواهد داشت.

دونالد ترامپ برگزاری دومین نشست با رهبر کره شمالی را در اواسط ماه فوریه در ویتنام را پیشنهاد داده است.

این اخبار درحالی منتشر شده که در آستانه دمین دیدار مقامات ارشد آمریکا و کره شمالی اخباری مبنی  بر ادامه فعالیتهای موشکی پیونگ یانگ مخابره می‌شود.

تصاویر ماهواره‌ای و تحلیل‌های مراکز اطلاعاتی آمریکا حاکی از آن است که کره شمالی از زمان توقف آزمایشات تسلیحاتی، راکت‌ها و کلاهک‌های خود را به سرعت تولید کرده است و همین اقدام باعث برگزاری نشست ماه ژوئن با دونالد ترامپ شد.

کره شمالی احتمالا چندین موشک بالستیک قاره پیما به زرادخانه خود افزوده و به گفته تحلیلگران هسته‌ای به مواد  شکافت پذیر  کافی برای شش بمب هسته‌ای دست یافته است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.