عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت بنا ندارد از خبرنگارها به عنوان یک صنف زحمتکش که همواره در معرض آسیب‌های مختلف قرار دارند و به اقتضای حرفه شان باید در خیلی مسائل و موقعیت‌های تهدیدکننده ورود پیدا کنند، حمایتی داشته باشد.

دولت بنای حمایت از خبرنگاران ندارد/ همه مشکلات خبرنگاران بحث‌های مالی نیست
به گزارش قدس آنلاین ؛ حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر گفت: با توجه به تعلق خاطری که به موضوع رسانه و اهمیت رسانه‌ها دارم و اینکه معتقدم مهم‌ترین موضوع در بحث رسانه نیروی انسانی است، موضوع حق و حقوق اصحاب رسانه را در این ۲ دور مجلس به طور جدی پیگیری کردم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بحث نیروی انسانی تربیت شده و متعهد در حرفه سختی مانند رسانه مهم است و بنابراین باید حمایت‌های لازم از آنها به عمل بیاید.

وی با اشاره به طرح نظام جامع رسانه، افزود: این طرح از چند زاویه به موضوع رسانه پرداخت که یکی از وجوه مهم آن موضوع حمایت از اصحاب رسانه به معنای جامع بوده که حداقل آن بیمه تامین اجتماعی خبرنگاران است.

پژمانفر تاکید کرد: مسائلی مانند بیمه بازنشستگی، کارت‌های خبرنگاری و مسائل مختلف حمایتی از قشر خبرنگار در دنیا مرسوم است و ما هم باید در ایران داشته باشیم که سعی کردیم در طرح نظام جامع رسانه کامل به آن بپردازیم، اما مشکلی که در مورد این طرح با آن مواجه شدیم بارِمالی آن بود و همین موضوع سبب شد نتوانیم طرح را به اجرا درآوریم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه دولت چون بعضی مسائل را قبول ندارد با طرح نظام جامع رسانه ای مخالفت کرد، حتی زمانی که ما به سراغ دولت رفتیم و از آنها خواستیم که این موضوع رسانه و حقوق اصحاب رسانه را در قالب یک لایحه به مجلس ارائه کند، مقاومت کرد.

وی افزود: با وجود پیگیری‌های زیادی که من و سایر همکارانم در مجلس نهم و دهم در این موضوع داشتیم، باید بگویم دولت بنا ندارد از خبرنگارها به عنوان یک صنف زحمتکش که همواره در معرض آسیب‌های مختلف قرار دارند و به اقتضای حرفه‌شان باید در خیلی مسائل و موقعیت‌های تهدیدکننده ورود پیدا کنند، حمایتی داشته باشد.

پژمانفر اظهار کرد: طرح نظام جامع رسانه مدتی بوده که تکمیل و آماده است و هر زمان دولت بار مالی آن را بپذیرد می‌تواند به اجرا درآید، اما با توجه به صحبت‌ها و جلساتی که با دولت داشته‌ایم، مشخص است این موضوع را نمی‌پذیرند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معتقد بودیم دولت حتی اگر یک گام کوچک در راه بهبود وضعیت اصحاب رسانه بردارد و لایحه‌ای در این زمینه به مجلس ارائه کند، اقدام موثر و مثبتی است، اما خبری نشد، تصریح کرد: مقاومت دولت برای ارائه لایحه در زمینه بهبود وضعیت اصحاب رسانه نمی‌تواند فقط به علت بارمالی آن باشد، چراکه اکنون خیلی از گروه‌ها وجود دارند که دولت هزینه‌های بسیار زیادی را برایشان متحمل می‌شود، من فکر نمی‌کنم که اصحاب رسانه از لحاظ تعداد آنقدر زیاد باشند که پرداخت حق و حقوق‌شان بار مالی زیادی را به دولت تحمیل کند، بلکه مشکل آنجا است که در دولت اعتقاد جدی به موضوع رسانه وجود ندارد و همه حمایت‌ها فقط در حد حرف و ادعا است.

وی خاطرنشان کرد: باورهای مسؤولان در قالب عملکردشان به ظهور می‌رسد و عمل آنها است که نشان می‌دهد به موضوعی باور دارند یا خیر، آقای روحانی در موضوع رسانه حرف‌های زیادی زده، اما حالا که در سال‌های پایانی دومین دولت وی هستیم، وضعیت اصحاب رسانه بیانگر این است که دغدغه‌ای نسبت به این موضوع در دولت وجود نداشته است.

پژمانفر افزود: بخش بزرگی از مشکلات خبرنگاران مسائل مالی است که طبیعتا باید منابع آن به وسیله دولت دیده شود، اما واقعیت این است که همه مشکل خبرنگاران هم مسائل مالی نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر ما در یک فضای مشترک به این موضوع بپردازیم و خبرنگاران با توجه به محدودیت های مالی موجود، انتظارات منصفانه ای داشته باشند، می‌توانیم در وهله اول حل سایر مسائل این حوزه مانند مصونیت‌های امنیتی، اجتماعی و کاری خبرنگاران را در اولویت رسیدگی قرار دهیم، خاطرنشان کرد: وظیفه رسانه آگاهی‌بخشی نسبت به مسائل و واقعیت‌ها است، ببان دغدغه اصحاب رسانه هم مستثنا از سایر مسائل نیست، رسانه زبان گویا و تاثیرگذاری است که ظرفیت خوبی در زمینه تحقق مطالبات منطقی خود دارد، انتظار ما این است که واقعیت‌های عملکردی دولت در این حوزه را منصفانه در اجتماع به نقد بکشد و اذهان عمومی را نسبت به این عملکرد ضعیف دولت آگاه کند و ورود جدی در این موضوع داشته باشد.
منبع : فارس
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.