مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه ای از وقوع بارشهای برف و باران با احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها همراه با افت دمای هوا و وزش باد شدید در این استان خبر داد.

برف و باران همراه با افت دما در خراسان رضوی پیش بینی شد

در اطلاعیه روز چهارشنبه مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی آمده: بر اساس تحلیل نقشه ‌های هواشناسی از فردا پنجشنبه 27 دی ماه این استان تحت تأثیر سامانه فعال و بارشزا قرار می گیرد که ضمن وقوع بارش برف و باران باعث کاهش قابل ملاحظه دمای هوا بطور میانگین بین هشت تا 10 درجه سلسیوس و همچنین وزش باد شدید می شود.

بارندگی از نواحی غرب و شمال‌ غرب خراسان رضوی همراه با رعد و برق و احتمال بارش تگرگ و وزش باد شدید آغاز می شود که با توجه به رگباری بودن بارشها امکان وقوع آبگرفتگی معابر در شهرها و سیلابی شدن مسیلها در فاصله زمانی پنجشنبه تا ظهر جمعه وجود دارد.
این اطلاعیه می افزاید: طبق مدلهای پیش یابی، بیشترین حجم بارش برای درگز به ویژه نواحی جنوبی این شهرستان و همچنین قوچان، چناران و کلات به ویژه ارتفاعات هزارمسجد، سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، نیشابور، ارتفاعات بینالود، فریمان، تربت‌ حیدریه، کاشمر، کوهسرخ، بردسکن و سبزوار پیش‌ بینی می‌ شود.
دامنه زمانی فعالیت بارشی این سامانه جوی تا روزهای ابتدایی هفته آتی پیش ‌بینی شده اما تا پایان هفته آینده هوای سرد در اغلب نقاط خراسان رضوی ماندگار خواهد بود لذا توصیه شده فعالان در گلخانه ‌ها، مرغداریها و سایر مراکز مشابه به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی نسبت به تنظیم دمای هوای محیط اقدامات لازم را بعمل آورند.
مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی همچنین از احتمال وزش باد شدید با احتمال بروز خسارت طی روزهای پنجشنبه و جمعه در سطح این استان خبر داده است. بر این اساس با توجه به گذر جبهه سرد و افت محسوس دمای هوا همچنین وزش باد شدید، بارش باران و برف توام با کولاک در نواحی سردسیر و کوهستانی، تشکیل مه، کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها در اکثر نقاط خراسان رضوی پیش‌بینی شده که اختلال در سامانه حمل و نقل جاده ای را ممکن می کند.

 

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.