عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: پروژه بازسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) یک پروژه ملی است و باید بودجه در این حد به آن اختصاص داده شود.

بودجه بازسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی باید افزایش پیدا کند /اختصاص ۲هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس در سال آینده

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: تغییر در قیمت حامل های انرژی بسیار حساس بوده و تاثیر آن بر قیمت سایر کالاها و خدمات بسیار آنی و مستقیم می باشد از این رو در مورد دو نرخی یا پلکانی شدن قیمت بنزین هنوز هیچ تصمیم در کمیسیون تلفیق گرفته نشده است. از طرفی نمایندگان معتقد هستند  یارانه بنزین در حال حاضر به جای اینکه به همه افراد کشور تعلق بگیرد صرفا به خودروها تعلق می گیرد و افرادی که دارای چندین خودرو هستند به مراتب منفعت بیشتری از اختصاص این یارانه بنزین دریافت می کنند و اقشاری که خودرو ندارند از دریافت یارانه بنزین محروم می باشند از این رو  در جلسه کمیسیون تلفیق در باره نرخ بنزین در سال اینده پیشنهاد های مختلفی از سوی نمایندگان مطرح شده است اما بارزترین پیشنهاد نمایندگان این است که به جهت دفاع از حقوق افرادی که خودرو ندارند ، در ماه به ازائ هر فرد سهمیه ای درحدود ۲۰ لیتر بنزین هزار تومانی در  نظر گرفته شود و در صورت نیاز بیشتر، افراد  بنزین با نرخی متفاوت و در حدود ۳ هزار تومان خریداری کنند از این رو اگر یک خانواده سه نفری دارای خودرو باشند در ماه دارای ۶۰ لیتر بنزین سهمیه ای می باشند و مازاد نیاز خود را باید به قیمت ازاد تهیه کنند و اگر دارای خودرو نباشند  می توانند آن را به دیگران بفروشند البته سازوکاری هم برای این فروختن بنزین در نظر گرفته خواهد شد که به بازار سیاه ایجاد نشود.
وی با بیان اینکه سال آینده ارز اختصاصی به کالاهای اساسی همان ۴۲۰۰ تومان خواهد بود و تغییری نخواهد داشت ،  تصریح کرد: پیشنهاد افزایش اختصاص از عوارض گردش مالی و سیستم های کارتخوان بانک مسکن برای تکمیل پروژه مسکن مهر ارائه شد که با موافقت نمایندگان به تصویب رسید.همچنین  وزارت راه و شهرسازی مجاز شد اصل زمین مسکن مهر که زمین های آن اجاره ۹۹ ساله است را در صورت تقاضای مالکین و ساکنین به آنها بفروشد .
عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی افزود: دولت برای بازسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) نیز بودجه استانی را اختصاص داده است که نمایندگان استان خراسان رضوی ضمن انتقاد به بودجه اندک اختصاص داده شده خواستار افزایش این بودجه شدند زیرا این پروژه صرفا یک پروژه استانی نیست و به جهت تسهیل در امر زیارت و حضور زائران در شهر مقدس مشهد ، یک پروژه ملی است و باید دولت بودجه متناسب با ان را در نظر بگیرد. همچنین دولت پیشنهاد  ۱۴.۵درصد از محل درآمد شرکت های نفت و گاز را  برای بحث گاز رسانی به روستاهای سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و کرمان را مطرح کرده است که پیشنهاد شد استان خراسان رضوی نیز شامل این موضوع شود که در مرحله بررسی می باشد.
نماینده تربت جام، تایباد و باخرز ادامه داد: همچنین پیشنهاد معافیت کامل یا تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض خروج از کشور برای مرزنشینان که معیشت انها اغلب از محل خریدهای و رفت امدهای مرزی صورت می گیرد مطرح شد که با مخالفت نمایندگان به تصویب نرسید. اما طبق مصوبه کمیسیون ، زائران اربعین که ۲۴ شهریور ۹۸ تا ۱۲ آبان از مرزهای زمینی به کشور عراق می روند، از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف هستند.
رحیمی در ادامه مصوبات کمیسیون تلفیق اظهار داشت:  همچنین ۲۸۰۰میلیارد تومان برای سازمان نوسازی مدارس اختصاص پیدا کرد تا سیستم سرمایشی، گرمایشی و استحکام مدارس سال اینده مورد بازسازی و اصلاح قرار بگیرد. همچنین نیروهای مسلح مکلف شد کمک هزینه مسکن کارکنان نیروی مسلح که در خانه های سازمانی سکونت دارند از حقوق شان کسر کرده و به حساب خزانه داری کل کشور واریز کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.