البرز -حسین تقی نژاد با بیان اینکه فرهنگ سازی با آموزش تبدیل به باور می شود اما ما در کشورمان باور نکرده ایم که گاز یک سرمایه است و باید در این زمینه فرهنگ سازی شود، گفت:در بخش شهری بیش از ۹۹ درصد ودر بخش روستایی ۸۴.۶ درصد جمعیت استان از نعمت گاز بهره مند هستند.

۹۹ درصد بافت شهری البرز از نعمت گاز برخوردار است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حسین تقی نژاد مدیرعامل شرکت گاز استان البرز، پیش ازظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی یکی از اولویت های اساسی در کشور است، اظهار کرد: اعتماد بزرگترین سرمایه اجتماعی است و مسئولیت اجتماعی واژه ای در کنار سرمایه اجتماعی است.

وی افزود: وقتی سرمایه اجتماعی وارد یک سازمان و اجتماع وارد می شود خلاقیت، نوآوری، مدیریت دانش و بهره وری ایجاد می شود و با هماهنگی سرمایه انسانی و سرمایه اقتصادی به شکوفایی هایی از جمله تولید ناخالصی داخلی می رسیم و رشد اقتصادی به ۵.۵ درصد می رسد.

تقی نژاد با بیان اینکه در نهایت با همکاری ومسئولیت اجتماعی رشد اقتصادی با شکوفایی و برندآفرینی، رفاه و آسایش مردمی حاصل می شود، گفت: سهم استان البرز از نظر فروش گاز  ۵.۵ میلیارد مترمکعب در سال است که از این میزان ۵۰ درصد آن سهم بخش صنعت و نیروگاه و مابقی مصرف سایر بخش ها است.

وی با اشاره به  اینکه ۳ درصد مصرف گاز کشور را البرز به خود اختصاص داده است، گفت: از نظر تعداد کل مشترکین گاز ۴ درصد کل مشترکین کشوررا در البرز داریم که در این خصوص رتبه دهم کشوری را داریم.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز با بیان اینکه از اردیبهشت ۹۴ شرکت گاز البرز فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: گاز رسانی به البرز از سال ۶۷ آغاز شده است و در این مدت ۶ هزار کیلومتر شبکه توزیع گاز و حدود ۲۷۰ هزار علمک گاز نصب شده است.

تقی نژاد به ۸۵۰ هزار مشترک گاز طبیعی در بخش های خدمات، کشاورزی و صنعت در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی کشور در سال ۹۷، به ۱۴۰ واحد صنعتی جدید گاز رسانی شده است که این واحدها با تکنولوژی روز دنیا ساخته شده اند.

 وی ادامه داد: در دو سال قبل کشور ما سومین قطب صنعتی منطقه بوده است که امسال این رتبه چهارم است در حالی که در ۱۴۰۴ باید به رتبه اول برسیم از این رو سرمایه گذاران ما فرصت های نهان را در نظر بگیرند.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵۹ میلیارد تومان طلب ما از مشترکین گاز در البرز است، گفت: از این میزان سهم بخش اداری در این بدهی  ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است.

 این مسئول به سرفصل های دولت برای وزارت نفت و زیر مجموعه آن از جمله شرکت ملی گاز ایران در زمینه اقتصاد مقاومتی  اشاره کرد و گفت: در این زمینه اشتراک پذیری ۲۶ هزار واحد جدید برای البرز بوده که در ۹ ماهه اول سال عملکرد ما ۲۷ هزار و ۳۷۱ واحد و برابر ۱۰۵ درصد بوده است.

وی  با بیان اینکه ۱۱میلیون مترمکعب در سال نیز باید از هدر رفت گاز جلوگیری کنیم، گفت: در این راستا  ۶۰۷ میلیون مترمکعب معادل ۷۹ درصد اقدام شده است که در سال ۹۵ بالغ بر ۶۰ میلیون لیتر فراورده های سوخت مایع در البرز بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز البرز اضافه کرد: طی این دو سال ۳۳ میلیون صرفه جویی در این زمینه داشته ایم  همچنین ۲ هزار و ۹۰۶ مورد گازرسانی به واحدهای صنعتی صورت گرفته است.

این مسئول اضافه کرد: در بخش شهری بیش از ۹۹ درصد جمعیت و در بخش روستایی ۸۴.۶ درصد جمعیت استان از گاز بهره مند هستند و با توجه به میانگین آمار کشوری که در بخش گازرسانی شهری ۹۷ درصد و در بخش روستایی ۷۰ درصد است در این زمینه ها جلوتر هستیم.

تقی نژاد  به گازرسانی به روستاهای واقع در محور کرج - چالوس اشاره کرد و گفت: در این خصوص عملیات گازرسانی بیش از ۱۵ روستای بالای سد و ۴۰ روستای پایین سد در حال اجرا است و در این راستا اولین پروژه گازرسانی که از سمت کلاک به روستای کندر هفته آینده کلنگ زنی خواهد شد که اعتبار آن حدود ۱۰ میلیارد تومان است..

مدیرعامل شرکت گاز البرز گفت: برنامه راهبردی ما برای گازرسانی به روستاهای محور کرج- چالوس سه ساله است چراکه گاز رسانی به این منطقه بسیار سخت است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خودبه ویلاهای غیرمجاز در استان اشاره کرد و گفت: ۳۷ هزار واحد ویلای غیر مجاز در البرز ساخته شده است و در این راستا همچنان مدیران نظارتی به ما می گویند که به آنها خدمات ارائه ندهیم.

این مسئول ادامه داد: از نظر بنده راه حل مهم در این میان بکارگیری سیستم های پیشرفته کنترلی و نظارتی برای جلوگیری از این موارد است.

تقی نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین مبنی بر اینکه برنامه شما برای روستاهایی که گاز رسانی نشده اند و واحدهای غیر مجاز دارند چیست، گفت: ما به عنوان یک اداره خدمات رسان داخل بافت های روستایی را گاز رسانی خواهیم کرد ولی خارج بافت را گاز نخواهیم داد.

وی ادامه داد: طبق مصوبه مجلس مقرر شد خانه هایی که از قبل ساخته شده است خدمات آب و برق و گاز داده شود و ظرف ۳ سال از طریق جهاد کشاورزی و شهرداری ها ساماندهی شوند و بندی به آن اضافه شده است که اگر قبل از تیر ماه ۹۶ ساخته شود خدمات داده شود و بعد از آن به ساختمان های جدیدها خدمات داده نشود چراکه مقصر ارگانی است که به این واحد ها مجوز داده است.

تقی نژاد در خصوص ذخایر گازی کشور عنوان کرد: ایران تا ۳۰۰ سال دیگر ذخایر گازی خواهد داشت و در حال حاضر اولین دارنده ذخایر گازی در دنیا هستیم.

وی  در بخش دیگری از سخنانش گفت: فرهنگ سازی با آموزش تبدیل به باور می شود اما در کشورمان باور نکرده ایم که گاز یک سرمایه است و باید در این زمینه فرهنگ سازی شود.

تقی نژاد افزود: با انجام اقدامات سازنده استان البرز ۲۰ سال بعد قطب اقتصادی کشور خواهد شد  ودر آن فقر یافت نخواهد شد چون دو رکن مهم اشتغال و رونق اقتصادی در آن افزایش خواهد یافت.

وی در خصوص خط استراتژیک انتقال تقویتی غرب استان البرز گفت: فرآیند انتخاب پیمانکار و شروع عملیات اجرایی در دو فاز مجزا به طور همزمان دنبال شده است و در این راستا خط انتقال حدفاصل بویین زهرا تا غرب کرج به طول ۶۵ کیلومتر با اعتبار بالغ بر ۳ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.