اولین جلسه دادگاه متهمان پرونده بانک سرمایه در حالی برگزار شد که مشخص شد وکلای این متهمان نیز به بی گناهی موکلشان اعتقادی ندارند.

وکیل وزیر دولت نهم: دلایل مطروحه در کیفرخواست قوی و دفاعیات فوق العاده ضعیف بود

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، قوه قضاییه از ماه‌ها قبل با استجازه‌ای که از مقام معظم رهبری گرفته است، برخورد با مفسدان اقتصادی را با جدیت بیشتری آغاز کرده است و در همین راستا دادگاه اخلالگران نظام اقتصادی کشور به صورت علنی برگزار شد.

با برگزاری دادگاه مفسدان اقتصادی قوه قضاییه به پرونده تمام افرادی که با اقدامات خود به مشکلات اقتصادی کشور دامن زده اند رسیدگی کرد در میان این افراد واردکنندگان کالاهی‌های اساسی مردم که با ارز دولتی اقدام به ورود اجناس و فروش آن‌ها به قیمت بالاتر کرده بودن تا چهره‌های سرشناس و دانه درشت دیده می‌شود.

حضور اشخاص سرشناس و دارای نفوذ و به تعبیری دانه درشت‌ها در دادگاه‌ها به عنوان متهم نشان داد که دستگاه قضایی در برخورد با هیچ شخصی تعارفی ندارد.

در آخرین دادگاه مفسدان اقتصادی که روز گذشته برگزار شد، مدیران بانک سرمایه که یکی از آن‌ها زمانی وزیر رفاه دولت نهم هم بود، پای میز محاکمه رفتند.

روز گذشته دادگاه رسیدگی به پرونده علی بخشایش مدیرعامل سابق بانک سرمایه، پرویز کاظمی رئیس سابق هیات مدیره بانک سرمایه و وزیر دولت نهم، محمدرضا توسلی عضو سابق حقوقی بانک سرمایه در شعبه شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد که دارای حواشی بود.

علی بخشایش فرزند روح الله به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی و مشارکت در ۴۶ فقره خیانت در امانت، پرویز کاظمی فرزند درویش به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی و مشارکت در ۴۱ فقره خیانت در امانت و محمدرضا توسلی فرزند غلامرضا به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی و مشارکت در ۴۰ فقره خیانت در امانت پای میز محاکمه رفتند.

در دادگاه این سه متهم از دریافت رشوه میلیاردی از حسین هدایتی برای اعطای تسهیلات ۱۳۰ میلیارد تومانی تا دادن وام ۵۰۰ میلیارد تومانی به کارتن خواب‌ها مطرح شد.

در کیفرخواستی در دادگاه توسط نماینده دادستان قرائت شده به تمام اتهامات وارده به متهم پرونده با جزئیات و اسناد مستند اشاره شد و متهم ردیف اول پرونده در دفاع از در جایگاه دفاع قرار گرفت، اما نتوانست آنچنان که باید در برابر اتهامات مطرح شده در کیفرخواست از خود دفاع کند.

بخشایش در ابتدای دفاعیات خود به بیان سوابق کاری خود پرداخت که با تذکر قاضی مواجه شد که بجای صحبت در خصوص مسائل حاشیه‌ای و بیان سوابق کاری خود به دفاع از خود بپردازد.

اتهامات مطرح شده در کیفرخواست برای این متهمان آنچنان با دلایل و اسناد مستند مطرح شده است، به گونه‌ای که وکلای پرونده نیز در دفاع از موکلان خود به انجام جرم توسط آن‌ها اذعان کردند.

سیامک مدیرخراسانی وکیل تسخیری پرویز کاظمی درباره پرونده متهمان بانک سرمایه که روز گذشته برگزار شد، اظهار کرد: در این پرونده به صورت تسخیری وکالت آقای کاظمی را بر عهده دارم و باید ببینیم راجع به مسائلی که در بانک سرمایه اتفاق افتاده، راهی برای دفاع از موکل پیدا می‌کنیم یا خیر.

این وکیل دادگستری بیان کرد: به عنوان کسی که سال‌ها قضاوت کردم و با نگاه قضایی، باید بگویم دلایل مطروحه در کیفرخواست قوی است و دفاعیاتی هم که روز گذشته بخشایش یکی از متهمان پرونده ارائه کرد، فوق العاده ضعیف بود.

مدیرخراسانی گفت: در جلسه دیروز قاضی مسعودی مقام هم به متهم توضیح داد که درباره زمان مسئولیت خود توضیح دهد، اما متهم سهوی یا عمدی توجهی نمی‌کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.