سهام آسیایی که دیروز با امید به مشوق‌های مالی چین جهش کرد، پس از شکست رای‌گیری برگزیت، در معاملات امروز از تب‌وتاب افتاد. اکنون سرمایه‌گذاران منتظر رای اعتماد یا عدم اعتماد به ترزا می هستند.

سهام آسیایی افت کرد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، روز چهارشنبه، سهام آسیایی که دیروز با امید به مشوق‌های مالی چین جهش کرده بود، پس از شکست رای‌گیری برگزیت و نامشخص بودن سرنوشت آن، از تب‌وتاب افتاد.

شکست خردکننده ترزا می در رای‌گیری دیشب منجر به آغاز آشفتگی سیاسی‌ای شد که می‌تواند باعث خروج بی‌برنامه انگلستان از اتحادیه اروپا در ۲۹ مارچ و یا حتی بازگشت تصمیم سال ۲۰۱۶ برای ترک این اتحادیه شود.

حالا نگاه کوتاه‌مدت سرمایه‌گذاران به رای اعتماد قانون‌گذاران به دولت ترزا می، دوخته شده است که در ادامه امروز اتفاق خواهد افتاد.

پوند انگلیس امروز ۰.۱ درصد در برابر دلار افت کرد و در نرخ برابری ۱.۲۸۴۱ تثبیت شد. پوند با شکست سنگین ترزا می، که انگلستان را مجبور کرد به دنبال گزینه‌های دیگری باشد، بیش از ۱ سنت در برابر دلار رشد کرده بود.

استفانی کلی، اقتصاددان ارشد امور سیاسی در شرکت سرمایه‌گذاری آبردین استاندارد، گفت: تعداد زیاد رای منفی در شکست ترزا می و رای عدم اعتماد احتمالی به او برای بازارها اهمیت خواهند داشت. تا زمانی که نتیجه رای اعتماد مشخص نشود، نرخ پوند نوسان خواهد داشت.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، که دیروز با خبر مشوق‌های مالی چین جهش کرده بود، مقداری جزئی افت کرد.

نیکی ژاپن ۰.۷ درصد افت کرد، درحالیکه شاخص گسترده تاپیکس این کشور ۰.۵۲ درصد از دست داد.

شاخص سهام استرالیا ۰.۲۱ درصد رشد کرد و کوسپی کره‌جنوبی هم ۰.۲ درصد بالا آمد.

در بازار چین، هنوز تاثیر بزرگترین تزریق روزانه نقدینگی تاریخ چین، که چند ساعت پیش توسط بانک خلق چین انجام شد، محسوس نشده است، اما در معاملات دیروز با انتظار از ارائه چنین مشوق‌هایی، شاخص‌ها بیش از ۲ درصد جهش کرده بودند.

روز چهارشنبه و تا ساعت ۱۰:۰۶ به وقت تهران، شاخص سی‌اس‌آی ۳۰۰ شانگهای و شن‌زن، هر دو، ۰.۱ درصد افت کردند. این درحالی است که معاملات بازارهای چین هنوز ادامه دارد.

در معاملات سه‌شنبه شب وال‌استریت، اس‌اندپی ۵۰۰ با جهش سهام تکنولوژی، اینترنت و نتفلیکس و با امید به مشوق‌های مالی چین، ۱.۱ درصد جهش کرد.

در بازار ارز، دلار ۰.۲ درصد از ارزش خود را در برابر ین ژاپن از دست داد و به نرخ برابری ۱۰۸.۵۰ رسید.

یورو ۰.۱ درصد افت کرد و به نرخ برابری ۱.۱۴۰۵ رسید. یورو از رکورد ۱۲ هفته‌ای خود که در ۱۰ ژانویه به ثبت رسانده بود، ۱.۵ درصد پایین آمده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.