لرستان- اعضای هیات رئیسه انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران لرستان در جریان بازدید از سرای سالمندان صدیق با دکتر وحدانی فوق تخصص جراحی قلب که در این مرکز فعالیت‌های خیریه پزشکی ارائه می‌دهد دیدار و گفت و گو کردند.

هیچوقت جزء پزشکان پول دار  نبوده‌ام

به گزارش قدس آنلاین، اعضای هیات رئیسه انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران لرستان در جریان بازدید از سرای سالمندان صدیق با دکتر سید امین وحدانی پرست فوق تخصص جراحی قلب که در این مرکز فعالیت‌های خیریه پزشکی ارائه می‌دهد دیدار و گفت و گو کردند.

وحدانی‌پرست با اشاره به این‌که هیچوقت جز پزشکان پولدار این شهر نبوده‌ام، گفت: تنها چیزی که برای آدم می‌ماند انجام کار خیر است.

وی کیفیت، را شعار کار خود دانست و افزود: کیفیت هر کاری این است که با تمام وجود درگیر آن باشیم.

وحدانی‌پرست با بیان این‌که امیدوار بودم که می‌توانم کارهای بزرگ‌تری انجام دهم، اظهار کرد: تمام هدف ما این است که مرکز سرای سالمندان صدیق با تمام توان بماند، چراکه جمعیت سالمندان بالا رفته و نیازمند کمک‌های بیش‌تری هستند.


این فوق تخصص جراحی قلب یادآور شد: هیچ کس خبر ندارد در آینده چه اتفاقی برایش می‌افتد، شاید خود من هم روزی مشتری این مرکز خیریه باشم.

وحدانی‌ خاطر نشان نمود: هیچوقت پیش فرضی نداشته‌ام که شاید در انجام کار خیر چیزی عایدم شود.

وی تصریح کرد: اگر در راستای تخصص و توانم بتوانم برای دیگران کاری انجام دهم این برایم خیلی رضایت بخش است.

این جراح با اشاره به این‌که پدرم پزشک ارتش بودند و سال ۸۴ که میخواستم وارد لرستان شوم با او مشورت کردم، اظهار داشت: پدرم همواره مرا به خدمت به اقشار محروم جامعه سفارش و تشویق می‌کرد.

وی هم‌چنین گفت: خودم را از چشم و هم چشمی‌ها دور نگه داشته‌ام و هدفم بیشتر ایجاد رضایتمندی بوده است، آرزو دارم در شغل خودم با نیک نامی زندگی کنم و با نیک نامی بمیرم.

وحدانی‌پرست با اشاره به این‌که من مطب شخصی ندارم، ادامه داد: ۱۰ سال در بیمارستان‌های دولتی خدمت نموده‌ام و زمانی که احساس کردم نمی‌توانم به کارم ارتقا کیفی بدهم و امکانات و مدیریت‌ها مشکل داشت تصمیم گرفتم تغییر رویه بدهم.

این جراح قلب با بیان این‌که در حال حاضر در بیمارستان فوق تخصصی شفا خدمت می‌کنم، گفت: در بخش خصوصی زمینه برای انجام بیش‌تر کارها فراهم است و افراد همفکر و همگام به راحتی با هم کنار می‌آیند اما در سیستم دولتی خیلی راه‌ها بسته است.

وحدانی‌پرست یادآور شد: زمانی هم استانی‌ها اعتماد به انجام عمل جراحی در استان نداشتند، خیلی تلاش کردیم که این اعتماد را در بین مردم ایجاد کنیم، خوشحالم امروز بسیاری از افراد مهم و سرشناس این شهر جهت انجام عمل جراحی قلب به تهران و دیگر استان‌ها نمی‌روند.

وی هم‌چنین اضافه کرد: خیلی زحمت کشیدیم که این اعتماد را ایجاد کنیم، تنها راه ایجاد اعتماد در بین مردم بالا بردن سطح کیفی کار بوده است، امیدوارم همکاران دیگر در سایر رشته‌های پزشکی هم این اعتماد را در جامعه ایجاد کنند.

این پزشک جراح بیان کرد: گاهی اوقات افراد متخصص هستند اما امکانات وجود ندارد، لازم است زمینه خدمات رسانی در سطوح مختلف در اختیار متخصصین قرار گیرد و مورد توجه مسئولین واقع شوند.

وحدانی‌پرست یادآور شد: حسادت باعث شده که افراد با دانش و ماهرتر از این استان بروند، همین حسادت‌ها در استان‌ محرومی چون لرستان باعث شده که یک پزشک متخصص با توانایی بالا نتواند به مردم خدمت کنند.

وی در پایان از دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی و دیگر مسئولین مرتبط با حوزه پزشکی درخواست کرد تمامی زمینه‌ها برای حضور این افراد با دانش، ماهر و متخصص فراهم شود تا بلکه با این‌گونه حمایت‌ها زمینه‌ساز ارتقا کیفی و جلب اعتماد پزشکان شود.

لازم به یادآوری است که سید امین وحدانی پرست، عضو هیات مدیره سرای سالمندان صدیق است که تا کنون ۵ عمل جراحی قلب در این مرکز خیریه انجام داده است.


وحدانی در زمینه رشته پزشکی خود فردی بسیار توانمند است که اگر زمینه فعالیت وی در بخش دولتی هم فراهم گردد می‌تواند با توجه به مشکلات معیشتی که مردم این استان با ان دست و پنجه نرم می‌کنند و ممکن است به بیماری‌ها قلبی دچار شوند، خدمات ارزنده‌ای به این قشر محروم داشته باشد.

امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی لرستان در راستای ارائه خدمات هر چه بهتر، ضمن توجه به توان مالی مردم استان توجه ویژه‌ای نیز به متخصصینی هم‌چون دکتر وحدانی داشته باشد تا بلکه بخش هر چند کوچکی از مشکلات حوزه درمان لرستان برطرف گردد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجتبی مهرزادی IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    بهترین دکتر جهان سید امین وحدانی دورد خدا بر شما بزرگ مرد
  • مجتبی مهرزادی IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    0 0
    دکتر سید امین وحدانی پجه طلای لرستان خرم آباد تشکر می کنم از دکتر مردمی با اخلاق وهمچنین حامی محرمان بهترین دکتر انشالله که همیشه خوش سلامت باشند