وبگاه میدل‌ایست‌آی به نقل از پرس تی‌وی گزارش داد که مجری آمریکایی‌الاصل این شبکه که در واشنگتن بازداشت شده، امروز جمعه در دادگاه حاضر می‌شود.

"مرضیه هاشمی" امروز در دادگاهی در واشنگتن حاضر می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، بعد از عدم پاسخگویی مقامات آمریکایی درباره سرنوشت «مرضیه هاشمی» مجری شبکه «پِرس تی‌وی»، اکنون گفته می‌شود وی امروز (جمعه) در دادگاهی در واشنگتن حضور پیدا می‌کند.

وبگاه «میدل ایست آی» به نقل از شبکه پرس‌تی‌وی گزارش داد: «مرضیه هاشمی، که به‌وسیله پلیس فدرال به اتهامات نامعلوم بازداشت شد، قرار است امروز در دادگاهی در واشنگتن حاضر شود».

هفته جاری بود که خانواده هاشمی - خبرنگار و مجری آمریکایی‌الاصل پرس تی‌وی، از بازداشت بی‌دلیل وی در آمریکا و برخورد اهانت‌آمیز با وی در زندان خبر دادند.

با گذشت نزدیک به یک هفته از بازداشت این زن سیاه‌پوست و مسلمان، مقام‌های آمریکایی از جمله در اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری آمریکا از اظهار نظر در مورد این مسئله و اعلام اتهامات وی خودداری می‌کنند.

«حسین هاشمی» فرزند خانم هاشمی هم در مصاحبه با خبرگزاری «آسوشیتدپرس» با بیان اینکه از وضعیت مادر خود کاملا بی‌اطلاع است، گفته که او و خواهرش این هفته برای ادای شهادت در برابر یک هیأت منصفه احضار شده‌اند. به گفته او، مادر آن‌ها به عنوان یک «شاهد کلیدی» (Material Witness) برای یک پرونده نامشخص بازداشت شده است.

کارشناسان حقوقی می‌گویند در صورت صحت این گزارش، به نظر می‌رسد دولت آمریکا فعلا قصد ندارد اتهامی علیه خانم هاشمی طرح کند و از حربه دستگیری به بهانه اخذ شهادت، برای ادامه بازداشت استفاده می‌کند. در حقیقت این روشی است که دولت‌ها در آمریکا زمانی به آن متوسل می‌شوند که دلیل محکمه‌پسندی برای بازداشت یک فرد ندارد، اما می‌خواهند او را بازداشت کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.