نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از بیمارستان تخصصی چشم خاتم‌الانبیا(ص) در مشهد با مراجعان و مدیر این بیمارستان به گفت‌وگو نشست.

 در بودجه سلامت و بهداشت هیچ‌وقت قانون رعایت نشده است

دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این دیدار گفت: شرکت‌ها و دولت‌ها در بخش هزینه‌ای به شکل سربار نگاه می‌کنند و باید در این باره چاره‌اندیشی شود.

وی در ادامه در گفت‌وگو با قدس گفت: بخشی از بودجه دولت به نفت وابسته است باید سهم صندوق توسعه ملی را به گونه‌ای افزایش می‌دادیم تا سهم درآمدهای نفتی در هزینه‌های جاری کشور کم شود، اما این میزان وابستگی در حال افزایش است.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: برخی برآوردها تا ۶۶ هزار میلیارد تومان غیرواقع بینانه در سقف درآمدی پیش بینی می‌کنند و معمولاً صد درصد درآمدهای نفتی پیش‌بینی شده در بودجه محقق نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه، مشکلاتی برای تأمین مالی سازمان بیمه سلامت وجود دارد، گفت: از یک طرف بسته خدمت را بسیار وسیع تعریف می‌کنیم و از طرفی منابعی که برای بیمه‌ها پیش‌بینی می‌کنیم کم است و همان منابع کم هم محقق نمی‌شود؛ بنابراین تراز بین تولید خدمت و هزینه آن مشکل دارد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بخش بودجه سلامت و بهداشت و درمان، هیچ‌وقت قانون رعایت نشده است، افزود: یکی از جاهایی که باید به صورت ساختاری به آن پرداخت، صندوق‌های بیمه و نحوه حمایت‌های اجتماعی است. عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه عمومی، ۵ درصد اما بودجه شرکت‌ها، ۵۰ درصد رشد کرده است، یعنی شرکت‌های دولتی از این وضع به هم ریخته اقتصادی و تورم سود کرده‌اند در حالی که رشد اقتصادی منفی است. در بخش بهداشت و درمان باید توجه ویژه‌ای برای تأمین منابع حمایتی مدنظر قرار داد.

دکتر جواد ملکی مدیر بیمارستان تخصصی چشم خاتم‌الانبیا(ص) نیز در این دیدار گفت: شرکت‌های دارویی قبل از این داروهای درخواستی را با فرصت پرداخت ۶ ماهه انجام می‌دادند حال همان شرکت‌های دارویی که تا ۱۰۰ میلیون نسیه می‌دادند، همان دارو را به قیمت دلار امروز ۱۹۹ میلیون مطالبه پول نقد می‌کنند در حالی که میزان نقدینگی بیمارستان جوابگوی این افزایش ریالی نقدینگی نیست.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.