دانشگاه بین ‌المللی امام رضا (ع) بر اساس مجوز سازمان سنجش آموزش کشور از میان متقاضیان در برخی از رشته‌های کارشناسی بر اساس سوابق تحصیلی و بدون آزمون در مرحله پذیرش بهمن ماه، به صورت تک جنسیتی دانشجو می پذیرد.

دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) بدون آزمون دانشجو جذب می کند

به گزارش قدس آنلاین؛ دکتر محمد قربان زاده معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)  گفت: بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، باید حداقل ۸۵ درصد از ظرفیت پذیرش دانشجو در کل کشور صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی با ملاک معدل کتبی دیپلم داوطلبان و بدون نیاز به شرکت در کنکور انجام ‌شود؛ لذا با توجه به این مصوبات، پذیرش رشته محل های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی، مستقل از کنکور انجام خواهد شد و آزمون سراسری برای مابقی رشته محل هایی که پذیرش آنها از طریق کنکور سراسری است، برگزار می شود.

وی افزود: دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) در بهمن ماه ۹۷ تنها در  برخی از رشته هایی که امکان پذیرش آن در این دانشگاه بر اساس سوابق تحصیلی است  به  تعداد محدود، دانشجو می پذیرد.

پذیرش تک جنسیتی

وی با اشاره به پذیرش تک جنسیتی دانشجویان در دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) بیان کرد: پذیرش دانشجو در دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) به صورت تک جنسیتی و در دو پردیس اسرار ویژه برادران و پردیس رضوان ویژه خواهران خواهد بود. طبق اعلام سازمان سنجش، ما در رشته های مهندسی پزشکی (زن و مرد)،  مترجمی زبان انگلیسی (زن و مرد) ، مدیریت مالی (زن و مرد)، مدیریت بیمه (زن و مرد)، مدیریت بازرگانی (زن و مرد)،  مهندسی برق (فقط مرد)، علوم ورزشی (فقط مرد)، حسابداری (فقط مرد)، مدیریت صنعتی (فقط مرد)، روانشناسی (فقط مرد )، علوم تربیتی (فقط مرد) ، آموزش زبان انگلیسی (فقط زن) و مهندسی کامپیوتر (فقط زن) پذیرش دانشجو در بهمن ماه خواهیم داشت.

پذیرش تنها بر اساس سوابق تحصیلی

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) در مورد شرایط پذیرش دانشجویان بدون آزمون توضیح داد: کلیه متقاضیان که تا پایان بهمن ماه سال جاری (یعنی ۳۰ بهمن ۹۷) مدرک پیش دانشگاهی خود را کسب کنند، اعم از داوطلبانی که در آزمون سراسری سال ۱۳۹۷ ثبت نام نموده یا ننموده اند می توانند در پذیرش بهمن ماه شرکت نمایند.

قربان زاده افزود: اگر دانشجویی در شهریور ماه امسال در دانشگاه دیگری مشغول به تحصیل شده باشد  و تمایل به تحصیل در یکی از این رشته های مشخص شده دانشگاه امام رضا(ع) را داشته باشد، می تواند درخواست خود را ارائه دهد و در صورت پذیرش او در دانشگاه امام رضا(ع)، تحصیل او در دانشگاه قبلی لغو می شود.

ثبت نام تا ۱۰ بهمن ماه ادامه دارد

به گفته این مقام مسئول، زمان ثبت نام پذیرش دانشجو بدون آزمخون و بر اساس سوابق تحصیلی  از ۲۹ دی ماه شروع و تا پایان وقت اداری ۱۰ بهمن ماه ادامه دارد و متقاضیان جهت ارائه درخواست باید فقط در این مدت و در ساعات اداری به دانشگاه امام رضا (ع) که آدرس آن در اطلاعیه  سایت دانشگاه موجود است مراجعه کنند و نتایج پذیرش حداکثر تا ۱۵ بهمن ماه اعلام نهایی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.