البرز- محمد مسعود تجریشی با اشاره به شرایط نامناسب تالاب های کشور، گفت: بر اساس آخرین مطالعات وبررسی های صورت گرفته منشاء کانون های گرد وخاک در کشور به میزان بی سابقه ۲۰ میلیون هکتار رسیده است.

افزایش منشا کانون‌های گرد وخاک در کشور به ۲۰ میلیون هکتار

محمد مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور صبح امروز (شنبه) در دومین همایش مدیریت سبز که به میزبانی باشگاه میلاد کرج برگزار شد، اظهارکرد: متاسفانه توسعه پایدار در کشور خیلی جدی گرفته نشده است و بی توجه به نیاز نسل های آینده تنها نیازهای خودمان را دیده ایم.

وی افزود: مشکلات موجود در حوزه منابع آبی و آلودگی هوا مباحثی بسیار پیچیده است که برای حل آنها نیازمند مشارکت جدی سیاسیون واراده و برنامه ریزی هستیم و در نهایت با ایجاد بستر لازم می توانیم مشارکت و همراهی مردم را انتظار داشته باشیم.

تجریشی با اشاره به تشکیل کارگروه کاهش آلودگی هوای کلانشهرها در هیئت دولت از سال ۹۵، گفت: مدیریت این کارگروه از سال گذشته به محیط زیست واگذار شده و در طی این سالها ۶۴ مصوبه داشته و ۱۶ دستگاه مختلف در دایره این مصوبات بوده اند.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تاکید بر اینکه برخی از این مصوبات به دلیل نبود منابع مالی وتعهدات سازمانی عملیاتی نشده است، گفت: در راستای حل مشکلات موجود باید فناوری، دانش وتدبیر به کار گرفته شود.

وی در ادامه به آرایه آماری از میزان آلایندگی‌ها اشاره کرد و گفت: در کرج سهم منابع متحرک یعنی خودروها از میزان آلاینده ها ۶۲ درصد است و این میزان در شهر تهران ۸۵ درصد برآورد شده است.

تجریشی تصریح کرد: این آمار گواه این است که شهر کرج به نسبت تهران بیشتر تحت تاثیر صنایع است و در شرایط کنونی افزایش کیفیت سوخت مصرفی این صنایع می تواند در بهبود کیفیت هوای این شهر نقش بسزایی داشته باشد.

این مسئول افزایش تعداد روزهای پاک کرج و روند صعودی آن از سال ۹۱ تاکنون را اتفاقی خوب ارزیابی کرد و گفت: مجموع اقدامات صورت گرفته در این شهر گواه حرکت به سمت بهبود است با این حال نیاز است تا مجموع تلاش ها سرعت بگیرد و تکالیف تعیین شده اجرایی شود تا تعداد روزهای با هوای پاک تقویت شود.

معاون سازمان حفاظت از محیط زیست کشور با اشاره به بارش های خوب صورت گرفته در مناطق مختلف کشور به خصوص خوزستان گفت: با این شرایط امید می رود در ۶ ماهه اول سال آینده با پدیده گرد و غبار و ریزگردها در شهرهای تهران و کرج مواجه نباشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.