«محمد علی الحکیم» پس از دیدار با همتای لبنانی خود تأکید کرد لغو عضویت سوریه در اتحادیه عرب از اول گامی اشتباه بود و در راستای بازگشت سوریه به این نهاد کار می‌شود.

وزیر خارجه عراق: تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب از ابتدا اشتباه بود

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «محمد علی الحکیم» وزیر خارجه عراق جمعه شب (دیشب) با «جبران باسیل» همتای لبنانی خود در بیروت دیدار کرد.

بر اساس گزارش روزنامه «النهار»، الحکیم پس از این دیدار اعلام کرد با باسیل درباره موضوعات مهم بویژه بیانیه پایانی اجلاس اقتصادی اتحادیه عرب در بیروت صحبت کرده است.

وزیر خارجه عراق در پرداخت به سوریه گفت: ما معتقدیم که تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب از ابتدا اشتباه بود، تبادل‌نظر با طرف سوری همواره مهم بوده و برای بازگشت تدریجی سوریه به آغوش عربی تلاش خواهیم کرد.

الحکیم تأکید کرد: موضع عراق از ابتدا درباره این موضوع مشخص بوده و ما در راستای بازگشت سوریه تلاش می‌کنیم. اختلافات به وجود آمده زیاد نیست و امیدواریم به راه‌حلی برای کنار زدن آنه برسیم.

الحکیم افزود در دیدار با وزیر خارجه لبنان درباره آوارگان سوری در لبنان و اردن و نیز اتصال خطوط راه‌آهن، تجارت دوجانبه و روابط اقتصادی بحث و تبادل‌نظر شده است.

عضویت سوریه در اتحادیه عرب در سال ۲۰۱۱ و همزمان با آغاز ناآرامی‌های این کشور و فشار قطر، عربستان، امارات، و بحرین، به حالت تعلیق در آمد اما اکنون پس از فروکش کردن بحران پس از هفت سال امارات و بحرین سفارت‌های خود را در دمشق بازگشایی کرده‌اند.

بیروت برای افتتاح چهارمین نشست توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورهای عضو اتحادیه عرب در یکشنبه (فردا/ ۳۰ دیماه) آماده می‌شود.نشست مذکور هر دو سال یکبار برگزار می‌شود اما اکنون نزدیک به شش سال است که برگزار نشده؛ آخرین دوره آن در عربستان سعودی ( ۲۰۱۳ ) بود و دوره‌های قبلی این نشست در کویت (۲۰۰۹) و مصر (۲۰۱۱) برگزار شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.