«رابرت فورد» گفت که آمریکا روابط طولانی مدت با یگانهای مدافع خلق برقرار نکرده است، بلکه ائتلافی تاکتیکی و موقت بین طرفین وجود دارد.

سفیر سابق آمریکا: روابط واشنگتن با یگان‌های کُرد موقتی و تاکتیکی است

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «رابرت فورد» سفیر پیشین آمریکا در سوریه اعلام کرد که گروه «یگان‌های مدافع خلق کُرد» به خاطر منافع خاص خود در سوریه می‌جنگد.

فورد در کنفرانسی که در اندیشکده «وودرو ویلسون» در واشنگتن برگزار شد، اظهاراتی را درباره خروج احتمالی نیروهای آمریکایی از سوریه نیز مطرح کرد.

روزنامه «ینی شفق» به نقل از این دیپلمات آمریکایی گزارش داد که رابطه واشنگتن با یگانهای کُرد «موقتی و تاکتیکی» است.

وی با بیان این مطلب افزود: «آمریکا روابط طولانی مدت با یگانهای مدافع خلق برقرار نکرده است... بلکه یک ائتلاف تاکتیکی و نظامی [بین طرفین] وجود دارد».

سفیر پیشین واشنگتن در دمشق با بیان اینکه رابطه بین یگانهای کُرد با گروه «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) بسیار مشخص است، ادعا کرد که آمریکا به خاطر مبارزه با داعش با این گروه رابطه برقرار کرده است.

فورد درباره خروج نیروهای آمریکایی از سوریه نیز گفت: «در وضعیت کنونی فکر نمی‌کنم که خروج واشنگتن از سوریه خیانتی به کُردهای سوریه باشد».

در همین ارتباط، «لیز اسلای» مدیر دفتر روزنامه واشنگتن پست آمریکا در بیروت که در این نشست حضور داشت، اعلام کرد که بسیار دشوار است پیش‌بینی کنیم وضعیت در منطقه چگونه خواهد بود.

اسلای یگانهای مدافع خلق کرد را در ادامه «گروه تروریستی پ.ک.ک در سوریه» عنوان و به تأثیراتی منفی اشاره کرد که به خاطر همکاری آمریکا با یگانهای کُرد، در روابط این کشور با ترکیه به وجود آمده است.

«فیصل ایتانی» کارشناس پژوهشکده «شورای آتلانتیک» هم با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی از حضور نظامی آمریکا در سوریه خرسند است، اعلام کرد که حمایت آمریکا از یگانهای کُرد، خشم آنکارا را به همراه داشته است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا 19 دسامبر گذشته اعلام کرد که قصد دارد نیروهای نظامی خود را از سویه خارج کند، ولی جدول زمانی برای این کار تعیین نکرد.

تصمیم خروج نیروهای آمریکایی که هنوز جنبه عملی پیدا نکرده است، به گفته کارشناسان در راستای حمایت از گروه تروریستی داعش است(+) و آمریکا در تلاش است که داعش را در مرزهای سوریه و عراق حفظ کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.