سید اسدالله هاشمی گفت: معاینه فنی خودروها به مناسبت روز هوای پاک در همه مراکز معاینه فنی خودرو رایگان است.

معاینه فنی خودروها امروز در تمام مراکز رایگان است

به گزارش قدس آنلاین، سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام امروز (شنبه) در مراسم گرامیداشت روز هوای پاک اظهار داشت: توجه رانندگان و مالکان وسایل نقلیه به حفظ سلامت هوا و خودرو از اهداف اصلی رایگان شدن معاینه فنی خودروها به صورت رایگان است.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ دوچرخه سواری یا پیاده روی به جای استفاده از ماشین در بین شهروندان یکی از راه های مهم برای بهره مندی از هوای سالم و پاک است، یادآور شد: دود و مواد آلاینده ناشی از فعالیت کارخانه ها مواردی هستندکه موجب آلودگی های زیست محیطی و مخرب هوای سالم می باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گازهای گلخانه ای و موتورخانه ادارات و مدارس را از جمله عوامل آودگی هوا برشمرد و گفت: کاهش گازهای گلخانه ای و موتورخانه ها در پاکسازی هوا تاثیرگذار است.

سید اسدالله هاشمی بروز پدیده ریزگردها در یک دهه اخیر را از مهمترین عوامل آلودگی هوا معرفی کرد و یادآور شد: بروز پدیده ریزگردها ناشی از فعالیت های غیراصولی بشر در طبیعت است که موجب خشکیدگی منابع آبی و درختان شده است.

وی گفت: قطع و سوزاندن درختان یا زباله ها و تولید بی رویه پسماندها از دیگر عوامل آلوده کننده محیط زیست و هوا است که باید جدی گرفته شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.