خراسان شمالی- مراسم نمادین زنگ هفته هوای پاک امروز صبح با حضور مسئولین استان در مدرسه شهدای فرهنگی بجنورد به صدا در آمد.

زنگ "هفته هوای پاک" در مدرسه شهدای فرهنگی بجنورد به صدا در آمد
به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: زنگ هفته هوای پاک در مدرسه شهدای فرهنگی بجنورد به صورت نمادین نواخته شد.
وی ضمن قدردانی از همه عزیزانی که در برپایی این گونه مراسم های زیست محیطی تلاش می کنند، اعلام داشت هر ساله زنگ هوای پاک برای جلب توجه عام و مسئولین نسبت به آلودگی هوا نواخته می شود و مشارکتی در برگزاری این مراسم، نشانه توجه و حساسیت مردم نسبت به محیط زیست و مسائل آن است.
وی شعار امسال هفته هوای پاک را هوای پاک،مسئولان، مردم عنوان کرد و گفت: در استان خراسان شمالی بخشی از معضلات آلودگی هوا مربوط به خودروها است  که می توان با استفاده از وسایل نقلیه عمومی، کاهش تردد خودروهای تک سرنشین و استفاده از دوچرخه در مسافرت های درون شهری آلایندگی هوا را تا حدود زیادی کاهش داد.
وی گفت: روند توسعه شهرها و افزایش تعداد خودروها پیامدهایی به دنبال داشته و حرکت سریع و بدون مطالعه به سوی پیشرفت، چالش های زیست محیطی را نیز در پی دارد.
مطهری در ادامه بر مطالبه گری زیست محیطی قشر دانش آموز و دانشجو به عنوان آینده سازان جامعه تاکید کرده و راهکارهای مقابله با آلودگی هوا را توجه به ملاحظات زیست محیطی توسط صنایع و رعایت معیارهای زیست محیطی، توجه به بازیافت و مشارکت همه آحاد در توسعه فرهنگ بازیافت و مشارکت مردم در جهت حفاظت از محیط زیست عنوان کرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی برگزاری همایش هوای پاک با حضور استاندار و مسئولان استانی در بجنورد و برنامه های فرهنگی ورزشی در سایر شهرستانها را از دیگر برنامه های این هفته عنوان کرد.
لازم به ذکر است در پایان، زنگ هوای پاک نیز نواخته شدو از دانش آموزان برتر نقاشی و ساخت کاردستی با استفاده از مواد بازیافتی با اهدا جوایزی تقدیر بعمل آمد.   
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.