وزارت خارجه اردن با تأکید بر قیمومیت این کشور بر قدس و مسجدالاقصی، اقدامات رژیم صهیونیستی در این مکان مقدس را محکوم کرد.

اردن اقدامات رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی را محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، وزارت خارجه و امور مهاجران اردن اقدام رژیم صهیونیستی در نصب ستون‌های چوبی و سازه‌های فلزی در دیوار غربی مسجدالاقصی (دیوار براق) که بخشی جدایی‌ناپذیر از این مسجد مقدس است، را محکوم کرد.

«سفیان القضاة» سخنگوی رسمی وزارت خارجه اردن با محکوم کردن این اقدامات رژیم صهیونیستی تأکید کرد که اداره اوقاف قدس و امور مسجدالاقصی، مسئولیت اداره تمامی امور مسجدالاقصی به موجب قانون بین‌المللی را بر عهده دارد و رژیم صهیونیستی به عنوان رژیم اشغالگر بایستی به تعهدات خود در این زمینه پایبند باشد.

طبق گزارش خبرگزاری اردن (پترا)، القضاة افزود که تمامی اقدامات مربوط به صیانت و بازسازی مسجدالاقصی که مساحت آن بالغ بر ۱۴۴ هکتار است، جزء اختیارات اداره اوقاف قدس است و سنگی که از دیوار برق در تاریخ ۲۳ جولای گذشته سقوط کرده بود، بایستی به اداره اوقاف قدس بازگردانده شود.

وی از جامعه جهانی خواست به مسئولیت خود مبنی بر اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای حفظ وضعیت تاریخی و قانونی مسجدالاقصی عمل کند.

این مقام اردنی تأکید کرد که رژیم صهیونیستی به عنوان رژیم اشغالگر مسئول سلامت مسجدالاقصی و نمازگزاران در آن است و بایستی فورا تجاوزات صهیونیست‌ها متوقف شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.