وزیر خارجه آلمان با توجه به رای منفی پارلمان بریتانیا به طرح نخست‌وزیر این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا گفت که باید درباره اینکه می‌توان در مورد خروج لندن تجدیدنظر کرد، مذاکره صورت گیرد.

ماس: توافق برگزیت باید مورد تجدید نظر قرار بگیرد

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان خواستار گفت‌وگو درباره امکان تجدیدنظر درباره طرح پیشنهادی برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) شد.

این مقام آلمانی در گفت‌وگو با شبکه خبری ZDF گفت که با «جرمی هانت» وزیر خارجه بریتانیا صحبت کرده است و در هفته جاری مشخص شد که اکثریت در پارلمان این کشور از عدم دستیابی به توافق حمایت نمی‌کنند. وی افزود: «پرسش این است که توافق باید چگونه باشد.»

وزیر خارجه آلمان افزود: «در نهایت، این موضوع درباره احتمال توافق مجدد است که باید به موافقت تمامی ۲۷ عضو اتحادیه اروپا برسد و این یعنی همه باید به آن بپیوندند. این چیزی است که باید اکنون درباره آن صحبت شود.»

ماس گفت: «بریتانیا تاکنون آنچه نمی‌خواسته را مطرح کرده است. اکنون آنها باید بگویند که چه می‌خواهند.»

وزیر خارجه آلمان پیشتر و در آستانه رای گیری پارلمان بریتانیا در زمینه توافق برگزیت اعلام کرده بود که اگر این توافق، رای نیاورد اتحادیه اروپا آماده مذاکرات جدید است.

با این حال روز چهارشنبه «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان گفت: «این موضوع روشن است که گفت‌وگوی مجددی وجود نخواهد داشت.»

برگزیت طی چند ماه گذشته مهمترین مساله احزاب سیاسی و حامیان و مخالفان این طرح بوده است و باعث ایجاد تنشهای زیادی در انگلیس شده است.پارلمان انگلیس روز سه‌شنبه (۲۵ دی‌ماه)  با ۴۳۲ رأی مخالف و ۲۰۲ رأی موافق، طرح دولت این کشور برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را رد کرد.

هرج و مرج سیاسی در انگلیس، در حالی صورت گرفته که این کشور از لحاظ حقوقی باید تا ۲۹ مارس (۹ فروردین ۱۳۹۸) از اتحادیه اروپا خارج شود و با توجه به شرایط کنونی «ترزا می« نخست‌وزیر این کشور چاره‌ای جز رجوع دوباره به اتحادیه اروپا و انجام مذاکرات بیشتر با این اتحادیه ندارد.

منبع: فارس

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.