دبیر اسبق هیأت تنیس خراسان رضوی با اشاره به وضعیت اسفناکی که بر این رشته حاکم شده است، گفت: انتخابات ریاست هیأت باید بدون لابی‌گری و سفارشات تلفنی برگزار شود.

تب سرد در رشته لاکچری/ نگران لابی‌گری در انتخابات رئیس هیأت تنیس هستیم

به گزارش قدس آنلاین  ، بعد از اختلاف نظر به وجود آمده میان رئیس فدراسیون تنیس و رئیس هیات تنیس خراسان رضوی، رئیس این هیأت محمدرضا تدین از سمت خود استعفا داد.

این در حالی بود که هیأت خراسان رضوی با وجود اختلافاتی که با فدراسیون داشت در رتبه‌بندی سالیانه در رده دوم قرار  گرفت.

بعد از گذشت حدود پنج ماه از استعفا تدین این هیأت توسط سرپرست اداره می‌شود که متاسفانه هیأت استان را در شرایط بدی قرار داده و سبب گلایه‌مندی مربیان و داوران استان شده است.

مدرس خراسانی فدراسیون‌ درخصوص وضعیت فعلی هیأت تنیس خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مشهد گفت: در حال حاضر و بعد از استعفا محمدرضا تدین بیش از 5 ماه است که هیأت تنیس با سرپرستی اداره می‌شود که تسلط خوبی بر امور ندارد و شرایط نابسامانی براین رشته حاکم شده است.

فرید حاجبی با بیان اینکه تنیس خراسان رضوی نیازمند مدیری کاردان است، عنوان کرد: شخصی باید ریاست هیأت را برعهده بگیرد که بتواند در کنار مدیریت از لحاظ فنی هم به ارتقای وضعیت تنیس استان کمک کند. اما متاسفانه اکنون تنیس استان زیر صفر است، حتی زمینی نداریم، هیچ مسابقه‌ای برگزار نمی‌شود و اگر فعالیتی باشد در حد رفع مسؤولیت است.

وی تصریح کرد: نه مربیان خوبی داریم و نه تمرینی برای بهتر شدن، تا حدودی مشکلات این رشته مربوط به افرادی می‌شود که در این رشته فعالیت دارند، هیچ وقت همدلی کافی را نداشتیم، تنیس  از رشته‌های است که مظلوم واقع شده و حتی صدا و سیما توجهی به آن ندارد، به همین خاطر اسپانسری برای سرمایه‌گذاری به سمت تنیس جذب نمی‌شود.

این مربی رسمی فدراسیون تنیس تاکید کرد: استعدادهای ما در خراسان رضوی بعد از ۱۷ سالگی انگیزه‌ای برای ادامه دادن این ورزش ندارند و از صحنه تنیس خارج می‌شوند، اینها همه به خاطر عدم مدیریت صحیح تنیس در استان است.

حاجبی بااشاره به حمایت اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، اظهار کرد: اداره کل استان منابع مالی قوی ندارد و کمک‌های این نهاد گره‌گشا نیست، چند روز پیش جلسه خوبی با فتاحی مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی داشتم و از او خواستم مجمع انتخاباتی هیأت تنیس مهندسی نشود.

وی ادامه داد: این اتفاق در برخی انتخابات  بود و با لابی‌گری رأی‌ها عوض می‌شد، باید افرادی در این انتخابات شرکت کنند که از این ورزش مطلع باشند، ولی با سفارشات تلفنی همه چیز تغییر می‌کند و این مسائل منجر به این اوضاع اسفناک در تنیس خراسان رضوی شده است.

پیشکسوت تنیس خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بعضی از ورزشکاران ما توسط خانواده‌ها حمایت مالی می‌شوند، در صورتی که این یکی از وظایف اصلی هیأت تنیس است، برای همین عده‌ای از این فرصت سوءاستفاده می‌کنند و بدون اینکه کارت مربیگری داشته باشند با اجاره زمین‌های تنیس در سطح شهر اقدام به آموزش تنیس می‌کنند، حتی گاهی اندازه یک مربی درجه یک پول می‌گیرند.

منبع : فارس

انتهای پیام

حاجبی عنوان کرد: نظارت براین رشته نیست و این امر سبب می‌شود تا افراد به خود اجازه دهند هر گونه خواستند رفتار و هزینه‌های چند برابری عرف معمول را دریافت کنند.

وی راهکار اصلی کمک به تنیس را درآمدزایی دانست و دراین خصوص گفت:  باید برای تنیس درآمدزایی کنیم، همه فکر می‌کنند تنیس ورزش پولدارها است، اما در حال حاضر با آموزش گروهی تنیس خیلی از این هزینه‌ها کاهش چشمگیری داشته، در مشهد ۵ سالن سر پوشیده داریم که اکثرا با داربست و غیراستاندارد است، شرایط ایده آلی ندارد، حتی در این شهر بزرگ یک سالن اختصاصی تنیس نداریم.

پیشکسوت تنیس خراسان رضوی با تاکید بر اینکه می‌توان با ۱۰۰ تا۱۵۰ میلیون یک‌ تیم در بهترین سطح تشکیل داد که قهرمان ایران باشد، ادامه داد: فکر می‌کنم این مبلغ کمتر از قرار داد یک بازیکن در لیگ دو فوتبال باشد، شرایط اقتصادی کشور مناسب نیست و شرایط ورزش هم به همین شکل است، اعزام‌ها قطع شده و هیأت به ورزشکار می‌گوید، هزینه رفت و آمد، اسکان و تغذیه با خود ورزشکار است.

وی افزود: بهترین ورزشکار زیر ۱۶ سال خراسان رضوی به‌خاطر عدم حمایت هیأت در مسابقات شرکت نکرد، باید کسی رئیس هیأت شود که عاشق این رشته باشد و اصطلاحا خاک تنیس خورده باشد، اهالی تنیس به هم بدبین هستند، شاید به خاطر این باشد که در خانواده تنیس یک‌ بزرگ‌تر نداریم و عنان کار به دست دیگران سپرده می‌شود، باید طوری عمل کنیم که نگاه خانواده‌ها به تنیس بهتر شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.