مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی گفت: طرح‌های توسعه متوازن در ۱۲ منطقه استانی خراسان رضوی اجرا می‌شود.

طرح‌های توسعه متوازن در ۱۲ منطقه استانی خراسان رضوی اجرا می‌شود
به گزارش قدس آنلاین ، جواد باقری ظهر امروز در سی‌ و دومین جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری و تامین مالی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، اظهار داشت: یکی از دلایل موفقیت ترکیه در حوزه اقتصادی برقراری امکان حضور پررنگ بخش خصوصی بوده و یکی از اضلاع مثلث موفقیت بخش خصوصی بوده و نگاه استاندار جدید خراسان رضوی هم بر این محور بوده است.

وی افزود: کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان رضوی به‌طور جد پیگیر تحقق اهداف تدوین شده بوده و این کمیسیون 323 عضو از مجموعه‌های دولتی و خصوصی در راستای اجرای درست برنامه‌های تکلیفی در 3 حوزه کاری خود دارد.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان رضوی با بیان اینکه یکی از مهمترین مشکلات و گلایه‌های فعالان بخش خصوصی در بحث ساختارهای غلط مالیاتی بوده خاطرنشان کرد: در بحث مالیات و اصلاح ساختار مالیاتی استان با همکاری کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان رضوی و سازمان امور مالیاتی استان گام‌های موثری در جهت پرداخت مالیات عادلانه و نیز خارج شدن فشارهای مالیاتی ناعادلانه از روی دوش بخش خصوصی برداشته شد.

باقری تصریح کرد: برنامه‌های بخش خصوصی در کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان رضوی مورد موافقت بخش دولتی استان واقع شده و در این رابطه از همراهی مسئولان حوزه معاونت اقتصادی استانداری خراسان رضوی تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تامین مالی و بانک‌ها فرصت مناسبی در ساختار بانکی جدید و حضور مدیران قوی در استان به‌وجود آمده تاکید کرد: گرچه می‌دانیم تغییر مصوبات تهران در استان‌ها کار آسانی نیست، اما می‌خواهیم راهبردهای سیستم‌های بانکی استان را تسهیل کنیم و قطعاً این کار با همراهی و همکاری مسئولان استانداری خراسان رضوی و بانک‌های استان به‌ خوبی اجرا و انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تامین مالی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه نبض حیات اقتصادی کشور در گرو فعالیت بخش‌ خصوصی و توانایی آن در تولید و ایجاد اشتغال است بیان کرد: تولید هر محصول در سیستم اقتصادی کشور زنجیره‌ای از مشاغل مختلف را به هم متصل کرده و بسترساز توزیع درآمد در جامعه می‌شود و با توجه به روند کاهشی تقاضا برای نفت در دنیا و اخبار حاکی از افول این صنعت در دو دهه پیش‌رو، لزوم توجه به صادرات غیرنفتی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی، بیش از پیش مهم و ضروری بوده و است.

شکوه میرشاهی؛ مدیرکل دفتر جذب سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: اداره کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی مطالبات فعالان بخش خصوصی را به‌طور جد پیگیری می‌کند و بابت خدمات ارزشمند شرکت شهرک‌های صنعتی استان که کمک بزرگی به تولیدکنندگان کرده است هم تقدیر و تشکر ویژه می‌کنم.

وی افزود: مشهد شهر جهانی گوهرسنگ‌ها است، اما این موضوع به‌خوبی معرفی نشده است و از مسئولان شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی درخواست داریم که از شهرک‌های شهرستان‌ها بخواهند که با همکاری فرمانداری‌ها اطلاع‌رسانی مطلوب‌تری در این خصوص داشته باشند.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه از ظرفیت شرکت شهرک‌های صنعتی، اصناف و بخش خصوصی نباید غافل شویم، خاطرنشان کرد: از حوزه صنایع کوچک، صنوف تولیدی و مجتمع‌های کارگاهی گزارشات و مشکلات زیادی به دستمان رسیده که پیگیر حل این مشکلات هستیم و در بحث اثرپذیری بهتر و مطلوب‌تر نقش بخش غیردولتی نیز خواستار بحث تفویض اختیارات هستیم، موضوعی که با درخواست استاندار خراسان رضوی و نیز موافقت و حمایت نماینده کلی فقیه در استان همراه بوده؛ این موضوع چیز تازه و جدیدی نیست و در گذشته تصویب شده، اما هنوز اجرایی نشده است.

میرشاهی تصریح کرد: نمایشگاه بانک، بورس، بیمه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری همزمان با نمایشگاه جامع سرمایه‌گذاری، فرصت‌ها، خدمات و صنایع وابسته از 16 تا 19 بهمن ماه 97 در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود و معتقدم که این نمایشگاه‌ها فرصتی ویژه برای معرفی دستاوردها بوده و باید از کلیه ظرفیت‌های استان به‌ویژه مراکز کارآفرینی در بحث مشاوره‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استفاده شود.

وی تاکید کرد: استانداری خراسان رضوی در یکی از برنامه‌های جدیدی که در دستور کار خود قرار داده با همکاری دانشگاه فردوسی از طرح‌های پژوهشی پس از انجام مشاوره‌های لازم و تائیده آن در بحث سودآوری حمایت می‌کند و معتقدیم کاری که به شکلی علمی و تخصصی در محیط دانشگاهی پیگیری و دنبال شود از اثرپذیری بهتری هم برخوردار است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه بخش دولتی و حوزه اجرایی استان در کنار همکاری‌هایی که با بخش خصوصی دارد از تفویض اختیارات حمایت می‌کند، گفت: در آستانه فرارسیدن چهلمین بهار انقلاب اسلامی اجرای طرح‌های توسعه متوازن در قالب 12 منطقه استانی در دستور کار مدیران استانی خراسان رضوی قرار گرفته و اگر بخش خصوصی هم پافشاری از خواسته‌ها و مطالبه‌های به‌حقش داشته باشد و این کار با یک یک‌صدایی خوبی همراه باشد قطعاً به نتیجه هم خواهد رسید، چیزی مسئولان دولتی استانی هم با آن موافق هستند.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.