گروه‌های مسلح از اواخر دسامبر گذشته تا کنون بیش از ‍۱۰۰ نظامی را در شمال شرقی نیجریه به قتل رسانده و مقادیر زیادی اسلحه از آنها به دست آورده‌اند.

کشته شدن ۱۰۰ نظامی نیجریه طی یک ماه گذشته

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، گروهی از آژانس‌های امدادرسانی در گزارشی اعلام کردند که حملات گروه‌های مسلح در چند هفته اخیر در شمال شرقی نیجریه شدت گرفته و در نتیجه آن بیش از ۱۰۰ نظامی کشته شده و مقادیر زیادی سلاح به دست این گروه‌ها افتاده است.

به نوشته روزنامه القدس‌العربی، سخنگوی ارتش نیجریه کشته شدن این تعداد از نظامیان را رد کرده است.

در این گزارش که توسط گروه حمایت جهانی چاد متشکل از آژانس‌های امدادسانی تحت نظارت کمیساریای عالی سازمان ملل در امور آوارگان تهیه شده، آمده است، در نتیجه حملات گروه‌های مسلح در چند هفته اخیر، هزاران نفر به مناطقی با امنیت بیشتر در نیجریه و چاد فرار کرده‌اند.

بیشتر این حملات را یک گروه وابسته به داعش که از گروه تروریستی بوکوحرام جدا شده، انجام داده است.

تشدید این حملات در حالی است که انتخابات ریاست‌جمهوری نیجریه قرار است ۱۶ فوریه برگزار شود و «محمد بخاری» رئیس‌جمهور این کشور در تلاش است تا برای دومین بار در این انتخابات پیروز شود.

در این گزارش همچنین  آمده است که حملات علیه ارتش نیجریه باعث کشته شدن بیش از یک صد نظامی این کشور شده است و گروه‌های مسلح مقادیر زیادی سلاح را به دست آورده‌اند.

در این گزارش اشاره شده است که حملات در منطقه باجا-کاوا واقع در شمال شرقی نیجریه در روز ۲۶ دسامبر گذشته منجر به فرار بیش از ۶۳۵۷ نفر به سمت چاد شد و علاه‌بر آن بیش از ۲۰ هزار نفر در داخل نیجریه خانه و کاشانه خود را رها کرده و به مکان دیگری منتقل شدند.

ماه گذشته همچنین داعش در غرب نیجریه شهرک باجا را به اشغال خود درآورده بود که نیروهای دولتی موفق شدند این شهرک را پس بگیرند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.