رئیس اداره ارشاد مشهد گفت: شاید این تصور در مشهد وجود داشته باشد که تنوع نوعی آسیب است در حالی که باید تنوع را نوعی فرصت بدانیم و از آن استفاده کنیم.

تنوع آسیب نیست بلکه می‌تواند نوعی فرصت باشد
 
به گزارش قدس آنلاین، محمدجواد استادی، در نشست هم‌اندیشی فعالان و اثرگذاران اقتصادی در صنعت و گردشگری در محل تالار سپید، اظهار کرد: ما در مشهد نیازمند یک اجماع گفتمانی هستیم. تازمانی که به سبب برخی اختلاف عقیده‌ها نتوانیم به یک اجماع گفتمانی برسیم به جای هم‌افزایی نیروی یکدیگر را خنثی می‌کنیم.
وی افزود: یکی از تلاش‌های ما در حوزه فرهنگ زمینه‌سازی برای این اجماع گفتمانی از طریق ارتقا فرهنگ گفت‌وگو در قالب‌های مختلف است. یکی از سیاست‌های کلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت تدبیر و امید ارتقا فرهنگ گفت‌وگو است که در حال پیگیری آن هستیم.
رئیس اداره ارشاد مشهد خاطرنشان کرد: مبحث بعدی تنوع و تکثر است. شاید این تصور در مشهد وجود داشته باشد که تنوع نوعی آسیب است در حالی که که باید تنوع را نوعی فرصت بدانیم و ازآن استفاده کنیم.
استادی بیان کرد: تنوع عامل مهمی در توسعه است. به عنوان مثال تجربه اروپا در سال 1983 میلادی با ایده اجرا پایتخت‌های فرهنگی در اروپا که تاکنون نیز ادامه دارد توانسته از عنصر تکثر و تنوع فرهنگی برای توسعه پایدار خود استفاده کند.
وی اضافه کرد: براساس گزارش پالمر از 1983 که آتن به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شد، شاخص‌های توسعه محقق شد و برگزاری این ایده به مجموعه توسعه اروپا کمک کرد. 
رئیس اداره ارشاد مشهد عنوان کرد: یکی از مهترین ویژگی‌های این ایده، خلق کلان رویدادهای فرهنگی است. در واقع ایجاد کلان رویدادهای فرهنگی مبتنی بر تکثر و تنوع فرهنگی به شدت در حوزه گردشگری موثر بوده است.
استادی تصریح کرد: به عنوان مثال از سال 2008 میلادی که لیورپول به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شد، آمار توسعه اقتصادی در انگلستان و لیورپول نشان از توسعه شاخص‌های گردشگری در این کشورها است.
وی ادامه داد: ما از فرصت رویداد سازی استفاده نمی‌کنیم. در خاورمیانه تنوع و کثرتی که در کشور ما وجود دارد، در دیگر کشورها نیست. در شهر مشهد مجموعه‌ای از این تنوع وجود دارد اعمم از قومیت، ادیان و طبیعت و ماباید تلاش کنیم که با رویداد سازی فرهنگی این کار را محقق کنیم.
رئیس اداره ارشاد مشهد گفت: در حوزه شهرسازی، در خصوص شهرها نوعی طبقه‌بندی وجود دارد و بر این اساس مشهد شهری مبتنی بر حوزه زیارت است. هویت مشهد نیز بر این اساس شکل گرفته و تمامی برنامه‌ریزی‌ها باید بر این اساس باشد.
منبع : ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.