فرماندار تربت‌حیدریه گفت: یک پنجم جمعیت شهری در تربت‌حیدریه حاشیه‌نشین هستند؛ بازسازی بافت‌های فرسوده، توانمندسازی و فراهم کردن امکانات برای ساکنان حاشیه شهرها نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

یک پنجم جمعیت تربت‌حیدریه حاشیه‌نشین هستند

به گزارش قدس آنلاین، علی رستمی اظهار کرد: جمعیت حاشیه‌نشین حدود ۳۰ هزار نفر معادل یک پنجم کل جمعیت شهری در تربت‌حیدریه است؛ در فاصله ۱۵ کیلومتری این شهر  روستانشینان بسیاری ساکن هستند و همچنین در داخل شهر محلاتی وجود دارند که از امکانات رفاهی کمتری برخوردارند برای جلوگیری از معضلات اجتماعی رسیدگی به این مناطق در اولویت است.
وی افزود: در این راستا ستاد شناسایی تشکیل و تاکنون ۱۳ محله هدف به این وسیله شناسایی و در ۶ محله دفاتر تسهیل‌گری راه‌اندازی شده است.
فرماندار ویژه تربت حیدریه مطرح کرد: همچنین ۱۱۸ پروژه با اعتبار بیش از ۲۷۰ میلیارد ریال برای فراهم کردن زیرساخت‌های عمرانی و رفاهی در این محلات هزینه شده است.
وی با اشاره به مهم‌ترین هدف تشکیل ستاد شناسایی محلات حاشیه‌نشین، عنوان کرد: ارتقاء کیفی سطح زندگی ساکنان محلات، مهم‌ترین هدف این گروه است و این امر جز با مشارکت ساکنان و توانمندسازی این مناطق برای توسعه و آبادانی امکان‌پذیر نخواهد بود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.