۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
کد خبر: 640534

ژوزه مورینیو، سرمربی پرتغالی پس از سال‌ها بالاخره به موضوع پنهان شدن در سبد لباس‌ها و انتقالش به رختکن تیم به صورت مخفیانه در یک دیدار چمپیونزلیگ اعتراف کرد.

اعتراف مورینیو: بله، نزدیک بود بمیرم

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، آقای خاص که در ماه دسامبر از هدایت یونایتد اخراج شد، سال ۲۰۰۵ وقتی هدایت چلسی را برعهده داشت، در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف بایرن مونیخ رفت. او به خاطر رفتارش در کنار زمین در دیدارهای مرحله یک هشتم در مقابل بارسلونا از همراهی تیمش محروم بود و نمی‌توانست حتی در رختکن حاضر شود. از همین رو، او تصمیم گرفت که در سبد لباس ها پنهان شود و از این طریق به رختکن منتقل شود تا برای بازیکنان صحبت کند. او همچنین از مانیتور داخل رختکن شاهد بازی بود و با روی فاریا، دستیارش در ارتباط بود. روی فاریا از یک هندزفری بسیار کوچک که زیر کلاه لباسش پنهان می‌شد، صحبت‌های مورینیو را می‌شنید و تیم را هدایت می‌کرد.

اما پس از اینکه روی فاریا چندین بار با دستش، خارش گوشش را رفع می‌کرد و سیلوینو لورو، مربی دروازه بان ها دائم به رختکن می‌رفت و با یک کاغذ برمی‌گشت، مسئولان یوفا به این موضوع مشکوک شدند.

این موضوع که مورینیو برای خروج از این وضعیت، ۱۰ دقیقه پیش از پایان بازی در سبد لباس ها پنهان شد و از ورزشگاه خارج شد، همواره از سوی دیگران نقل شده بود ولی حالا مورینیو به آن اعتراف کرد.

او گفت:" بله بله، در آن بازی هم من در رختکن بودم. چلسی و بایرن مونیخ تقابل حساسی است، یک بازی بزرگ در چمپیونزلیگ. من باید کنار بازیکنانم می‌بودم و همین هم شد. بگذارید داستان را برایتان بگویم. شما اسوارت بنیستر، مسئول لباس های چلسی را می‌شناسید. استوارت ترکه ای. من همیشه از اواسط روز به رختکن می‌روم و آن روز نیز از حدود ساعت ۷ در رختکن بودم. دوست دارم وقتی بازیکنان پا به رختکن می‌گذارند من آنجا باشم. من به آنجا رفتم و هیچکس من را ندید.

مشکل اما ترک آنجا بود. استوارت من را داخل سبد لباس قرار داد. کمی هم فضا را باز کرد تا بتوانم نفس بکشم. ولی استوارت باید این سبد را به خارج از رختکن و حتی خارج از استادیوم می‌برد. مسئولین یوفا هم بیرون نشسته بودند تا من را پیدا کنند. پس وقتی که او مسئولان یوفا را دید، در جعبه را بست و من نمی‌توانستم نفس بکشم. وقتی در جعبه را باز کرد، نزدیک بود بمیرم. جدی می‌گویم، من واقعا به مرگ نزدیک بودم. واقعا راستش را می‌گویم."

مورینیو در ماه دسامبر از هدایت یونایتد کنار گذاشته شد و تا به امروز هنوز هدایت تیمی را برعهده نگرفته ولی او از سه پیشنهاد مربی گری در این مدت خبر داد. او گفت:"  در ابتدا باید بگویم که از این سه هفته که به عنوان کارشناس در beIN Sport شرکت کرده ام. خیلی راضی بوده ام. از تجربیاتی که به دست آورده ام خوشحالم. معمولا چنین چیزهایی را من به عنوان سرمربی تجربه نمی‌کنم ولی می‌دانم که در پایان ماه مارس، شاید کمی از لحاظ سطح خوشحالی دچار مشکل شوم.

از آینده ام مطلع هستم. تیم بعدی ام؟ نمی‌دانم، بستگی دارد. شرایط را بررسی می‌کنم. دوست ندارم راجع به این موضوع حرف بزنم ولی من تا به الان ۳ پیشنهاد را رد کرده ام زیرا فکر نمی‌کردم چیزی باشند که من می‌خواهم بنابراین از این حیث آرامشم را حفظ می‌کنم. هرچه زمان بیشتری داشته باشم، تیمم را بهتر آماده می‌کنم."

مورینیو در فصل گذشته با تیم گواردیولا در رقابت بود که هزینه زیادی برایش انجام شده بود و از همه نظر تیم کاملی بود. حال مورینیو به انتقاد از سیاست‌های نقل و انتقالاتی یونایتد پرداخت و مدعی شد که سیتی همه نوع هزینه ای برای گواردیولا را متحمل می‌شد.

او گفت:" در فصل اول، گواردیولا قهرمان نشد و کارش دشوار شد زیرا همه مردم انتظار داشتند که سیتی تیمی برنده باشد. آنها دوران موفقی را پشت سر گذاشته بودند، هم با روبرتو مانچینی و هم با مانوئل پیگرینی قهرمان شده بودند. برخی بازیکنان دو قهرمانی در کارنامه شان داشتند – سرخیو آگوئرو، ونسان کمپانی و خیلی های دیگر. در فصل دوم، پپ تصمیم بسیار خوبی گرفت ولی از این تصمیم حمایت هم شد.

او پابلو زابالتا و باکاری سانیا، دو دفاع راست تیمش را نمی‌خواست، او همچنین الکساندر کولاروف و گائل کلیشی را هم نمی‌خواست. در تابستان، او ۴ مدافع کناری فروخت و ۴ مدافع کناری خرید. او کایل واکر، دانیلو، بنجامین مندی و اگر درست بگویم، اولکساندر زینچنکو یا فابیان دلف را خرید. از او حمایت شد. شما بازی لیورپول را تماشا کردید و من به این فکر می‌کردم که لیورپول وقتی یورگن آمد چگونه بود؟

خبری از الیسون، ویرژیل فن دایک، اندی رابرتسون، محمد صلاح، روبرتو فیرمینو، سدیو مانه، فابینیو، جورجینیو واینالدوم و ... نبود. چند روز پیش من راجع به رهبری و ساختار باشگاه صحبت می‌کردم ولی موضوع فقط رهبری نیست، بلکه به همه چیز بستگی دارد. پس اگر مربی هستید و اگر این توانایی را دارید که بازیکنانی انتخاب کنید که با هویت فوتبالی شما همسان هستند یا با ایده های فوتبالی شما می‌خوانند، می‌توانید برای کسب جام ها و موفقیت ها بجنگید."

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.