نمایندگان مجلس شورای اسلامی مجازات قاچاق خاک از کشور را تعیین کردند.

تعیین مجازات "قاچاق خاک" در مجلس + جزئیات

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۳۰ دی) پارلمان و در جریان رسیدگی به لایحه حفاظت از خاک که از سوی شورای نگهبان اعاده شده بود، در جهت تأمین نظر این شورا، از مجموع ۱۹۸ نماینده حاضر، با ۱۴۱ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع، این لایحه را اصلاح و تصویب کردند.

در ماده (۲۱) این لایحه که از سوی نمایندگان مجلس اصلاح شده، آمده است: انتقال خاک به خارج از کشور ممنوع است. مرتکب به یک یا دو مورد از مجازات‌های تعزیری درجه ۵ قانون مجازات اسلامی محکوم می‌شود. تشخیص ماده معدنی به عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است و برای خروج خاک معدنی از کشور، اخذ مجوز توسط وزارت مذکور با رعایت ماده (۴۳) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران الزامی است.

براساس این گزارش، بهارستان‌نشینان در این جلسه، با اکثریت آرا و از مجموع ۱۹۸ نماینده حاضر، با ۱۵۴ رأی موافق، ۷ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع، با اصلاح ماده (۲۶) لایحه حفاظت از خاک، جهت تأمین نظر شورای نگهبان موافقت کردند.

در متن ماده (۲۶) این لایحه پس از اصلاح نمایندگان مجلس، آمده است: آیین‌نامه‌های اجرایی این قانون توسط وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه می‌شود و ظرف مدت ۶ ماه به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.