شورای عالی حفاظت فنی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی امروز برای رفع ابهام از نحوه سخت و زیان آور محسوب شدن شغل آتش نشانی برگزار شد.

رفع ابهام از شرایط سخت و زیان آور بودن شغل آتش نشانی

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، محمد شریعتمداری امروز در یکصد و چهل و نهمین جلسه شورای عالی حفاظت فنی با گرامی‌داشت یاد شهدای آتش نشان در حادثه پلاسکو، اظهار داشت: بر اساس ماده ۸۶ و ۸۷ قانون کار شورای عالی حفاظت فنی دارای مسئولیت سنگینی برای حفاظت از نیروی انسانی است.

حاتم شاکرمی در این نشست با اشاره به سه دستور کار امروز نشست شورای حفاظت فنی گفت: چگونگی بررسی مشاغل سخت و زیان آور برای آتش نشانان اولین دستور کار این جلسه است.

وی ادامه داد: نحوه بررسی سخت و زیان آور برای مشاغل به دو طریق صورت می‌گیرد و اولین روش این است که سخت و زیان آور برای مشاغلی در نظر گرفته می شود، اما با اقدامات ایمنی و تدابیری که کارفرما انجام می‌دهد، از میزان سخت و زیان آوری شغل کاسته می‌شود و از شمول این قانون خارج می‌شوند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه ادامه داد: مشاغل دیگری داریم که ماهیت سخت و زیان آور دارند و با تدابیر فنی و حفاظتی کارفرما سخت و زیان آوری خود را از دست نمی‌دهند اما در مورد شغل آتش نشانی ابهاماتی وجود دارد.

شاکرمی گفت: ابهامات از آن جهت به وجود آمد که در استان‌ها رویه واحدی در این زمینه انجام نمی‌شود و در برخی استانها متوسط آلایندگی را در نظر می‌گیرند و بر اساس آن شغل را سخت و زیان آور تلقی می‌کنند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه گفت: بر این اساس هیئت دولت بررسی موضوع سخت و زیان آوری شغل آتش نشانی را به شورای حفاظت فنی سپرد تا در این مورد با بررسی‌های لازم مشخص شود که آتش نشانی در گروه الف یا در گروه ب قرار می‌گیرد.

وی دستور کار دیگر امروز نشست شورای حفاظت فنی را بررسی مشاغلی عنوان کرد که به موجب تغییر کارفرما و به دلیل عدم پرداخت ۴ درصد حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور مشخص نیست که به چه صورت بیمه آنها محاسبه می‌شود.
به گفته معاون وزیر کار بررسی ایمنی بازار به پیشنهاد وزارت کشور یکی دیگر از دستور جلسات نشست حفاظت فنی است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.