قزوین_ یوسف گرجی مهلبانی گفت: هفت مرکز رشد مصوب زیر نظر پارک علم و فناوری قزوین فعال است.

 هفت مرکز رشد زیر نظر پارک علم و فناوری قزوین فعال است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، یوسف گرجی مهلبانی رییس پارک علم فناوری استان قزوین روز یکشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی در استانداری قزوین تعداد مراکز رشد مصوب زیرنظر این پارک را هفت مرکز عنوان کرد و اظهار داشت: تلاش کرده ایم در راستای رسالت خود فعالیت کنیم و امیدواریم با حمایت تمامی دستگاه ها در انجام رسالت و وظیفه خود موفق باشیم.


وی با بیان اینکه حرکت خوبی به سمت بهره برداری از دانش و فناوری های نوین در کشور شکل می گیرد، افزود: در حال حاضر آمار قابل توجهی از شرکت های دانش بنیان و واحد فناوری را در کشور شاهد هستیم که از این آمار می توان به فعالیت ۴۳ پارک، ۱۹۳ مرکز رشد، سه هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان و ۶ هزار و ۷۰۰ واحد فناور اشاره کرد.

رییس پارک علم و فناوری استان قزوین تصریح کرد: برخی از پارک های علم و فناوری و مراکز رشد احداث شده با رشد و پیشرفت همراه نبوده که یکی از دلایل ناکامی این مراکز این است که هنوز نتوانسته ایم به خوبی ارتباط میان دانشگاه و مراکز آموزشی را با صنایع و واحدهای تولیدی برقرار کنیم.


گرجی اضافه کرد: عدم هماهنگی فناوری واحدهای تولیدی با فناوری های روز بر میزان موفقیت این واحدها اثر گذار است چراکه بخش قابل توجهی از این واحدها با فناوری های روز هماهنگ نبوده و محصولات آنها بازار مناسبی را ندارد؛ با ارتباط حوزه صنعت و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی می توان در مسیر سرعت بخشی فناوری حرکت کرد.

در ادامه این نشست، منوچهر حبیبی معاون امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: یکی از سیاست های جدی استان، جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی است و البته گام هایی را در این مسیر برداشته ایم.

وی ادامه داد: استان قزوین ظرفیت های مناسب و خوبی را در حوزه جذب سرمایه گذار دارد و باید روند بهتر و شرایط جذب سرمایه گذار را آماده تر کنیم تا انگیزه برای سرپایه گذار افزایش یابد.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین ادامه داد: در ۶ ماه نخست سالجاری، ۶۵ میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی در استان صورت گرفته است.

حبیبی یادآور شد: شرکت سبلان خودرو ظرفیت خوبی دارد و باتوجه به اینکه اقداماتی را در سایر استان ها داشته است، مراحل اولیه راه اندازی آن در استان قزوین در حال انجام است که انتظار می رود همکاری دستگاه های زیربط در این بخش وجود داشته باشد.

وی گفت: تنها مشکل این شرکت، موضوع محیط زیست آن به مساحت ۱۶۰کیلومتر است که باید حل شود و تلاش کنیم سرمایه گذارهای اندک را جذب کنیم.
 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.