مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد گفت: تا پایان سال جاری، در هر کدام از ایستگاه‌های خط ۲ قطارشهری مشهد یک دستگاه آسانسور نصب خواهد شد.

نصب آسانسورهای خط ۲ قطار شهری تا پایان سال
به گزارش قدس آنلاین، وحید مبین مقدم که با حضور در مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷، پاسخگوی مستقیم تماس‌های شهروندان در حوزه وظایف و مسئولیت‌های شرکت بهره‌برداری قطار شهری بود، در مورد اهمیت کار مرکز ۱۳۷ اظهار کرد: شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد، کاملا سیستماتیک فعالیت کرده و برایش موضوعاتی مانند نظم و سروقت بودن، اهمیت زیادی دارد لذا بخاطر اینکه ما بتوانیم این رویه را حفظ نماییم، هر بازخورد و نظری را که از خارج از سازمان به ما برسد دریافت و تحلیل و از آن استفاده می‌کنیم.

وی افزود: عملا به دلیل اینکه شرکت قطارشهری، شرکتی خدماتی بوده و به مردم ارائه خدمات می‌دهد، لذا باید بازخوردها را از مردم دریافت نماییم. این مهم نیز در داخل مجموعه از کانال‌های مختلف از جمله ۱۳۷ در حال تحقق است.

مبین‌مقدم خاطرنشان کرد: در ایستگاه‌ها نیز همکاران ما که با مردم در ارتباط هستند، نظرات آنها را دریافت و به ما منتقل می‌کنند تا ما نیز ضمن بررسی و تحلیل، تفکیک و غربال و دسته‌بندی پیشنهادها و پیام‌های رسیده، آن دسته از درخواست‌هایی که قابلیت اجرا داشته باشند را در دستور کار قرار دهیم.

وی عنوان کرد: گاهی موضوعاتی از سوی مردم به ۱۳۷ مطرح می‌شود که از دید من و همکارانم مغفول مانده است و یا تکرار موضوعاتی که خود ما نیز به آنها واقفیم باعث می‌شود تا سرعت انجام کارها بیشتر شود. شاید برخی اوقات برخی مسائل جزئی در سازمان به مدیر عامل، گزارش نشود که این ارتباط مستقیم، باعث می‌شود مدیران شخصا از همه مسائل ریز و درشت مطلع شوند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد با اشاره به اینکه «همه پیام‌های پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد و ۱۳۷ را مطالعه می‌کند»، تصریح کرد: ارتباط مستقیم با مردم، برای همه مدیران مجموعه‌های مختلف مفید است زیرا وقتی ارتباط مستقیم برقرار می‌شود و مدیر اجرایی، از پشت میز خارج می‌شود، می‌داند که مصرف کننده نهایی خدمات سازمان، چه احساسی دارد، بهتر می‌تواند برای ادامه کار مجموعه خود، برنامه‌ریزی نماید.

مبین‌مقدم بیان کرد: امروز طی دو ساعتی که در مرکز ۱۳۷ پاسخگوی تماس‌های تلفنی شهروندان بودم،   موارد مشترکی نیز وجود داشت که بنده و همکارانم نیز از وجود این مسائل اطلاع داریم اما در این میان شهروندی هم به موضوعی اشاره کرد که در یکی از ایستگاه‌ها، فِلِشِ تابلوی راهنمای مسافران انگلیسی زبان، اشتباه نصب شده است که این موضوع تاکنون مورد توجه فرد دیگری در سازمان و یا خارج سازمان قرار نگرفته بود. شاید این موضوع به نظر، مشکل کوچکی به نظر آید اما خاطره منفی بزرگی در ذهن یک زائر خارجی می‌تواند ثبت نماید.

وی  گفت: مردمی که از طریق سامانه ۱۳۷ با ما ارتباط برقرار می‌کنند یک منبع اطلاعاتی غنی برای سازمان نیز محسوب می‌شوند که ما موارد مطرح شده را دریافت، تحلیل و در صورت امکان، اجرایی می‌کنیم.

مبین مقدم بیان کرد: خط دوی قطارشهری، از انتهای طبرسی تا میدان شریعتی، در ۹ ایستگاه در حال سرویس‌دهی به مردم می‌باشد که موارد تکمیلی این خط به صورت مشترک میان شرکت بهره‌برداری و شرکت ساخت، اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: سیستم‌ها و تجهیزاتی در این خط کمبود داریم از جمله آسانسور برای اقشار خاص معلولین، سیستم‌های اطلاع‌رسانی که نصب شده ولی راه‌اندازی نشده است که طی هماهنگی با شرکت ساخت، مقرر شده است تا پایان سال جاری، بخش عمده‌ای از این زیرساخت‌ها راه‌اندازی شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد خاطرنشان کرد: در نیمه اول سال ۹۸، ادامه خط دوی قطارشهری به بهره‌برداری رسیده و در صورت تحویل به شرکت بهره‌برداری، مسیر میدان شریعتی تا میدان کاوه نیز زیر بار مسافر می‌رود.

 
نصب آسانسورهای خط دوی قطار شهری تا پایان سال جاری

مبین‌مقدم با اشاره به تماس‌های مکرر شهروندان با ۱۳۷ در مورد عدم امکان استفاده شهروندان ویلچری از خط دوی قطارشهری به علت نداشتن آسانسور، در مورد تجهیز ایستگاه‌های خط دوی قطارشهری به آسانسور نیز تصریح کرد: بخشی از آسانسورهای ایستگاه‌های قطارشهری از خارج از کشور وارد می‌شود زیرا آسانسورها و پله برقی‌های مورد استفاده در ایستگاه‌های مترو، متفاوت بوده و سخت‌کار است. البته خوشبختانه دیگر این تجهیزات به صورت پکیج کامل وارد کشور نشده و بخشی از قطعات اصلی آن از کشور آلمان وارد کشور شده و هم اکنون در گمرک است.

وی با اشاره به اینکه «کابین و تزئینات آسانسورهای خط دوی مترو مشهد داخل کشور تولید شده است و سایر قطعات اصلی نیز پس از یکسال مشکل در وارد کردن به علت تحریم، بالاخره وارد کشور شده و در حال ترخیص از گمرک می‌باشد»، اضافه کرد: ما تا پایان سال جاری حداقل در هر ایستگاه یک آسانسور نصب خواهیم کرد. سایر آسانسورها نیز تا چند ماه بعد به مرور وارد و نصب خواهد شد.

منبع: ایسنا
انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.