در بخشی از گزارشی که درباره اقدامات و تعرض‌های نیروهای سعودی در استان «المهره» یمن فاش شده، آمده این نیروها یک فرودگاه را تبدیل به بازداشتگاه کرده و به طرف‌های رسمی اجازه بازدید از آن را نمی داده‌اند.

افشای اقدامات سعودی در شرق یمن؛ تبدیل فرودگاه به بازداشتگاه

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، شبکه «الجزیره» امروز یکشنبه اعلام کرد، به گزارش رسمی دفتر حقوق بشر یمن در «المهره» پیرامون اقدامات و تعرض‌های نیروهای سعودی در این استان دسترسی پیدا کرده است.

در این گزارش آمده، سعودی به اهالی این استان اجازه نداده به نیروهای نظامی و امنیتی بپیوندند و نیروهای غیریمنی را به کار گرفته است.

نیروهای سعودی همچنین سلاح سبک و سنگین به این استان وارد کرده و آن را میان گروه‌های مشکوک توزیع کرده‌اند.

الجزیره بنا به گزارشی که به آن دست پیدا کرده، افزود نیروهای سعودی این گروه‌های مشکوک را در شهرستان «قش» استان المهره به کار گرفته و آنها را با مال و سلاح حمایت کرده است.

در ادامه این گزارش آمده نیروهای سعودی، فرودگاه «الغیضه» و بندر «نشطون» در استان المهره را به پایگاه‌های نظامی تبدیل کرده، مقدارزیادی سلاح به فرودگاه و بندر مذکور نیز وارد شده و به اهالی اجازه استفاده از آن داده نشده است.

الجزیره سپس اعلام کرد، عربستان سعودی در فرودگاه الغیضه بازداشتگاه ایجاد کرده که شهروندان المهره را در آنجا زندانی و مورد بازجویی قرار داده سپس به صورت اجباری به ریاض فرستاده است. نیروهای سعودی به دادستانی کل یا هر طرف رسمی دیگر اجازه بازدید از این بازداشتگاه را نداده‌اند.

هفته جاری وبگاه «الخلیج اونلاین» نزدیک به قطر از تعداد زندان‌های سعودی در یمن خبر داد و نوشت: زندان‌های مخفی در یمن و شکنجه  بدون محاکمه زندانیان، دیگر از جنایات منحصر به امارات متحده عربی نیست و عربستان سعودی، متحد امارات هم به آن ملحق شده است؛ آن هم پس از اینکه معلوم شد سعودی‌ها یک زندان مخفی را در  منطقه یکم نظامی در «سیئون» حضرموت در جنوب شرقی یمن، با اطلاع دولت مستعفی یمن اداره می‌کنند.

بر اساس گزارش مذکور، سعودی همچنین بندر نشطون را در راستای منافع خود بویژه وارد کردن سلاح و کالا به کار گرفته است. علاوه اینکه چندین پایگاه نظامی در نزدیکی منازل مسکونی در المهره ایجاد کرده و ساکنان آن ناچار به ترک خانه‌هایشان شده‌اند.

استان المهره _که مرکز آن شهر الغیضه است- در شرق یمن قرار دارد، از لحاظ مساحت پس از استان «حضرموت» در رتبه دوم قرار دارد و این استان از شمال با عربستان سعودی و از شرق با عُمان هم‌مرز است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.