قزوین_ محمدکشاورز گفت: آزادی‌خواهان در برابر دستگیری مرضیه هاشمی سکوت نکنند.

آزادی‌خواهان در برابر دستگیری "مرضیه هاشمی" سکوت نکنند

محمدکشاورز رئیس سازمان بسیج رسانه استان قزوین در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: مرضیه هاشمی، خبرنگار و مجری شبکه پرس تی‌وی، درسفر اخیرخود به آمریکا، بدون هیچ دلیل مشخصی بازداشت شده و به‌ صورت ویژه و تحت‌الحفظ به واشنگتن منتقل شده است و در شرایط نامناسبی به‌سر می‌برد و بالاخره بعد از چند روز دادگاه دولت استکباری آمریکا اعلام کرده است که این خبرنگار مسلمان آمریکایی الاصل شبکه خبری پرس تی وی، به‌ عنوان شاهد بازداشت شده و هنوز به طور رسمی اتهامی علیه او مطرح نشده است. 

وی افزود: در دنیای امروز کشوری به سرکردگی آمریکا که مدعی حقوق بشر است، خانم مرضیه هاشمی خبرنگار سرشناس ایرانی شبکه خبری پرس تی وی توسط اف بی آی در شرایطی دستگیر شده که رفتار خشونت آمیز و تحقیر کننده با این خبرنگار مصداق کامل دستگیری خودسرانه، شکنجه، نقض آشکار آزادی بیان و عقیده است.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان قزوین یادآور شد: ملانی فرانکلین، مجری آمریکایی‌الاصل این شبکه که پس از گرویدن به دین مبین اسلام نام مرضیه هاشمی را برای خودبرگزیده و در حال حاضر توسط مأموران در واشنگتن دی‌سی بازداشت شده و تاکنون هیچ اتهامی به‌صورت رسمی علیه وی مطرح نشده است.

کشاورز گفت: عنوان شده است که این روزنامه‌نگار و مجری متولد آمریکا، برای دیدار با برادر بیمار و فرزندان و بستگان خود به آمریکا سفر کرده بودکه روز یکشنبه درفرودگاه بین‌المللی سنت‌لوئیس لامبرت بازداشت و سپس توسط مأموران اف. بی. آی. به مرکز بازجویی منتقل شده است.

وی اضافه کرد: هاشمی درگفت‌وگویی کوتاه با اعضای خانواده خود از بدرفتاری با او در بازداشتگاه خبرداده و گفته است که مأموران آمریکایی به وی اهانت کرده و به‌ اجبار حجاب را از سرش برداشته ، دست و پاهای او را با زنجیر بسته اند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان قزوین یادآور شد: قوانین فدرال آمریکا شاهد اساسی را به‌عنوان فردی تعریف می‌کند که فرض می‌شود از اطلاعاتی مرتبط درباره اتهامات مطرح‌ شده در یک شکایت قانونی یا یک پرونده قضایی مطلع است و نهادهای امنیتی آمریکا بعد از حوادث ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ از این ماده قانونی برای بازداشت مظنونان به ‌بهانه ادای شهادت در برابر هیئت منصفه دادگاه برای مدت نامعلوم و بدون متهم کردن آنها استفاده کرده‌اند.

کشاورز ادامه داد: اما البته آنگونه که از شواهد و موضع گیری های جریان رسانه ای ضد انقلاب برداشت می شود به نظر می‌رسد دستگیری این خبرنگار انقلابی و استبداد ستیز در ادامه عملیات روانی دولت استکباری آمریکا علیه ایران اسلامی و تحت فشار قرار دادن برای آزادسازی نفوذی‌ها و جاسوسان امنیتی در ایران است.

وی مطرح کرد: از تمام خبرنگاران و رسانه های ظلم ستیز به ویژه رسانه های با بصیرت و انقلاب استان قزوین تشکر داریم که پیگیر احقاق حقوق بشر و آزادی مرضیه هاشمی هستند و امیدواریم با تلاش تمام نهادها و مدافعان حقوق بشر، این پیگیری ها اثرگذار باشد و این خبرنگار آزاد شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان قزوین گفت: دعا می کنیم تا هرچه سریع تر سلامتی و آزادی این مادرِ مسلمانِ خبرنگارِ سیاهپوستِ آمریکایی فراهم شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.