رئیس سازمان انرژی اتمی ایران می‌گوید رژیم صهیونیستی در جهت ظلم و ستم حرکت می کند و عاقبتی جز از بین رفتن پیش رو ندارد.

صالحی: رژیم صهیونیستی عاقبتی جز از بین رفتن پیش‌رو ندارد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، علی‌اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی بعدازظهر امروز (یکشنبه) در نهمین همایش «غزه نماد مقاومت» در محل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی طی سخنانی عنوان کرد: با قطعیت تمام بگویم که مقاومت پیروز خواهد شد.

وی افزود: در تاریخ معاصر بعد از اینکه سایکس پیکو سرزمینهای اشغال شده توسط فرانسه و انگلیس را تقسیم کرد، با توجه به نفوذ صهیونیستها در فرانسه و انگلیس حتی در سطح نخست وزیر در انگلیس مقام گرفتند و خواستند فلسطین را بربایند و چند جنگ در این مدت رخ داد. یکی از جنگها ۱۹۴۸ بود که بعد از آن رژیم صهیونیستی متولد شد، بعد جنگ ۱۹۵۶ بود که انگلیس و فرانسه و این رژیم درصدد برآمدند کانال سوئز را در اختیار بگیرند.

صالحی با اشاره به جنگ شش روزه ۱۹۶۷ گفت: در این جنگ خیانتها در ارتش مصر صورت گرفت و ۸۰۰ کشته سرباز صهیونیستی در مقابل چندین هزار کشته عربی. جنگی اندوهبار بود و بلای عظیمی بر کشورهای اسلامی نازل شد. بعد جنگ ۱۹۷۳ رخ داد که شاهد بودیم کشورهای عربی شکست خوردند. نباید فراموش کرد اتحاد جماهیر شوروی و آمریکا حامی رژیم صهیونیستی بودند و سبب شدند این رژیم بر نیروهای اعراب فائق بیاید.

رئیس سازمان انرژی اتمی در بیان دلایل این شکستها ادامه داد: بستر حرکت کشورهای عربی سوسیالیست بود و شعار حرکتشان ناسیونالیستی بود.

وی با اشاره به جنگ ۲۰۰۶ بین اسرائیل و مقاومت گفت: بستر حرکت و شعار مقاومت دین و خدا و مقاومت در برابر ظالم بود.

صالحی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی بعد از این جنگها طغیان کرد. نفوذ این رژیم در بسیاری از کشورها نشان می دهد صاحب برتری هستند ولی این برتری دیری نخواهد پایید چون راه انحراف را در پیش گرفته اند.

وی افزود: این رژیم در جهت ظلم و ستم حرکت می کند و عاقبتی جز از بین رفتن پیش رو ندارد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به معاهده کمپ دیوید خاطرنشان کرد: با این اتفاق که صلح مصر و اسرائیل و بعد اردن برقرار می شود مبارزان فاسطین می بینند چیزی دستشان را نگرفت و مقاومت فلسطین پا می گیرد و جا دارد از حماس و شهدای آنها یادی بکنیم که مقاومت فلسطین را در بستر اسلام شکل دادند نه در بستر ناسیونالیسم عربی.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: وی گفت: آیا می‌شود حزب الله  را با دلار درست کرد ؟ در یمن عبدالملک حوثی بدون اینکه چیزی از لحاظ مادی در اختیار داشته باشد توانست در مقابل ابرقدرتها بایستد.

صالحی با اشاره به دلارهای نفتی عربستان سعودی گفت: آخر اینها می‌شود خاشقچی و چه افتضاحی برای این کشوری پیش آمد که فکر می‌کرد با دلار می‌تواند کاری صورت دهد.

رئیس سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: این ایران و امام (ره) بود که دین را احیا کرد. ما به خاطر اختلافات سیاسی که در داخل کشور داریم نگذاشتیم شهد عزتمندی را ملت به‌خوبی بچشند.

صالحی گفت: ما تنها کشور مستقل جهان در بین کشورهای در حال توسعه هستیم، انقلاب اسلامی ضمن اقتدار بخشیدن به ایران که الان کلید طلایی منطقه است، مقاومت را در بستر صحیحی قرار داده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: پیروزی مقاومت حتمی است و این وعده الهی است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.