بارش باران در مشهد از ابتدای مهر سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۶۷ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۶۶۷ درصدی بارندگی در مشهد/همچنان نیاز به صرفه جویی است

به گزارش قدس آنلاین ، سرمای هوا بدون بارش برف و باران این روزها نگرانی مردم مشهد از داشتن زمستانی بدون بارش را به دنبال داشته و بسیاری نگران کمبود منابع آبی در سال آینده هستند. 

اگر چه هنوز تا پایان زمستان ۲ ماه دیگر باقی مانده و احتمال بارش برف و باران نیز با قوت ادامه دارد، اما آمار و اطلاعات بارش ها در فصل آبی جدید که از مهرماه آغاز شده کمی از نگرانی ها را مرتفع می کند و البته هنوز مردم باید صرفه جویی در مصرف آب را جدی بگیرند.

طبق اطلاعات ثبت شده در مرکز باران سنجی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در ۴ ماه ابتدای امسال در مشهد ۷۳.۷ میلیمتر باران وبرف باریده که این میزان نسبت به مدت مشابه ۴ ماه ابتدای سال ۹۶ از مهر تا پایان دی حدود ۶۶۷ درصد( ۶برابر) افزایش یافته است. 

سال گذشته در بازه ۴ ماهه تنها ۹.۷ میلیمتر بارندگی در مشهد ثبت شده بود که با نزول بیشتر رحمت الهی، سال جاری وضعیت مناسب تری را تاکنون نسبت به سال گذشته شاهد هستیم که البته این به معنای وضعیت مطلوب نیست و هنوز میزان بارش ها اندک است. 

خوشبختانه این روند در همه شهرستان های خراسان رضوی نیز ادامه داشته به صورتی که بیشتر افزایش با ۳۹۴۷ درصد مربوط به رشتخوار با بارش۶۰.۷ میلیمتری و کمترین میزان ۱۷۳ درصد و بارش ۴۰.۹ میلیمتری مربوط به تربت جام بوده است. 

وضعیت بارش ها در مشهد نسبت به دوره آماری که مربوط به سال ۱۳۲۹ است نیز ۶۶.۷ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.