۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱
کد خبر: 640719

رئیس جمهور ازبکستان در راس یک هیات از مقامات عالی رتبه این کشور به آلمان سفر کرد.

رئیس جمهور ازبکستان عازم آلمان شد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان در راس یک هیات از مقامات عالی رتبه این کشور به «برلین» پایتخت آلمان سفر کرد.

بر اساس این گزارش و طبق برنامه، رئیس جمهور ازبکستان در برلین با « «آنگلا مرکل» صدراعظم، «فرانک والتر اشتاین‌مایر» رئیس جمهور و «ولفگانگ شویبله» رئیس پارلمان آلمان دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

برنامه ریزی می شود رئیس جمهور ازبکستان در شهر «مونیخ» با « «مارکوس زودر» رئیس دولت ایالتی بایرن و همچنین تجار آلمان دیدار و گفت‌وگو کند.

همچنین برنامه ریزی می شود در چارچوب این سفر تعمیق بیش از پیش گفت‌وگوهای سیاسی، گسترش بیش از پیش همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی، سرمایه گذاری و موضوعات مالی، اجرای برنامه‌ها و طرح های مشترک، تقویت تبادلات فرهنگی، علمی، آموزشی و گردشگری بررسی شود.

در چارچوب این سفر برنامه ریزی می شود اسناد دوجانبه در زمینه گسترش همکاری‌های متقابل در حوزه‌های اقتصادی، علمی، فنی، آموزشی و فرهنگی به امضا رسد.

مبادلات بازرگانی ازبکستان و آلمان در ۹ ماه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی با ۱۳ درصد افزایش در سطح ۵۲۶ میلیون دلار قرار گرفته و حجم سرمایه گذاری‌های آلمانی‌ها در ازبکستان طی ۱۰ سال اخیر از سطح ۷۵۰ میلیون یورو فراتر رفته است.

هم اکنون در ازبکستان ۱۱۵ شرکت با سرمایه سرمایه گذاران آلمانی در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

آلمان در تاریخ ۳۱ دسامبر سال ۱۹۹۱ میلادی استقلال ازبکستان‌ را به رسمیت شناخته و در تاریخ ۶ مارس سال ۱۹۹۲ میلادی میان ۲ کشور روابط سیاسی برقرار شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.