۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹
کد خبر: 640722

به نظر می‌رسد روند تئوریزه کردن آنچه تا کنون با مخالفت های جدی مواجه شده توسط سلبریتی‌ها و پشتوانه رسانه‌های اصلاح طلب آغاز شده است. آنها دریافته‌اند که بخشی از جامعه به دلیل همذات‌پنداری با هنرمندان و دنبال کردن زندگی هنری و شخصی آنها، اعتماد یا ارتباط بیشتری با این قشر از جامعه برقرار می‌کنند.

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، تابستان گذشته سعید حجاریان که به عنوان تئوریسین جناح چپ مدرن شناخته می شود در مصاحبه به روزنامه اعتماد گفت: «ممکن است، مردم جملگی اصلاح‌طلبان را پس بزنند و میان هسته سخت پالایش شده و دیگر اصلاح‌طلبان تمایزی نگذارند؛ اصلاح‌طلبان در صورت قرار گرفتن در چنین وضعیتی باید سیاست‌های خود را به تعبیر مولانا از دهان غیر! مطرح کنند. به این معنا که سیاست‌های‌شان را نخست با گروه‌های مرجع جدید شامل هنرمندان، مشاهیر و... در میان بگذارند و پس از دریافت بازخوردها و اعمال تغییرات احتمالی، سیاست‌ها توسط همان گروه‌های مرجع جدید در جامعه منعکس شود. یعنی عملاً اصلاح‌طلبان در این فاز در پشت صحنه قرار بگیرند»

این روزها این جملات حجاریان بیشتر به ذهن متبادر می شود چرا که هم وضعیت اصلاح طلبان به شدت آشفته است و هم سلبریتی‌ها بیش از چندسال قبل وارد مسایل سیاسی می شود که آخرین نمونه آن مصاحبه بهاره رهنما با فائزه هاشمی است.

فائزه هاشمی در این مصاحبه به موضوعات مختلفی پرداخته و اتفاقاً اشتباه املایی بهاره رهنما در صفحه اینستاگرامش باعث شد توجه خوانندگان به این مصاحبه که توسط روزنامه شرق منتشر شده بیشترجلب شود. رهنما در این مصاحبه که خیلی هم حرفه‌ای انجام نشده مرتب به فائزه پاس گل داده و او هم ضربه خود را می زند.

فائزه خود را مرد خانواده هاشمی می‌داند و زندانش را ناشی از عدالت‌خواهی و نقدهایش می‌داند. او همچنین نکات روانشناسی خانواده را هم مطرح کرده و مثلاً به عنوان راه‌حل مساله دعوای زن و شوهر به زنان پیشنهاد داده است که شوهران خود را بزنند. او همچنین به زنان توصیه کرده است حق طلاق، حضانت فرزند، خروج از کشور، حق مسکن و حق کار را هم از شوهران خود بگیرند.

به نظر می‌رسد روند تئوریزه کردن آنچه تا کنون با مخالفت های جدی مواجه شده توسط سلبریتی‌ها و پشتوانه رسانه‌های اصلاح طلب آغاز شده است. آنها دریافته‌اند که بخشی از جامعه به دلیل همذات‌پنداری با هنرمندان و دنبال کردن زندگی هنری و شخصی آنها، اعتماد یا ارتباط بیشتری با این قشر از جامعه برقرار می‌کنند و همین موضوع باعث شده است که رویکرد سیاسی خود را پشت هنرمندان پنهان کنند.

معمولاً این روند توسط رسانه‌های غربی برای تغییر سبک زندگی مردم دنبال می‌شد و تلویزیون‌های آنها سبک زندگی خاصی را توسط هنر و برخی هنرمندان به خورد مردم می‌دادند. اکنون آنها راه تازه‌ای را آغاز کرده و می‌کوشند سیاست را هم ضمیمه هنر کرده و آن را به مردم تسری بدهند. در این خصوص پاسخ مدیرمسئول روزنامه شرق هم جالب است. رحمانیان ضمن دفاع از این مساله در پاسخ به این سوال که آیا نمی شد به جای استفاده از یک بازیگر از خبرنگاران مطرح استفاده کرد؟ رحمانیان پاسخ می دهد: «اثبات شی نفی ماعدا نمی کند». من این حرف شما را رد نمی کنم و می شد این کار را هم انجام داد ولی در حال حاضر برای این مصاحبه به ذهن همکاران ما رسیده که این فرد برای گفتگو با خانم هاشمی مناسب است. با توجه به اینکه خانم رهنما بازیگر هستند و از خانم هاشمی هم مستندی منتشر شده بود شاید از این زاویه بتوان آن را انتخاب مناسبی دانست.

او ادامه می دهد: ما آیین نامه ای نداریم که مصاحبه کننده حتما باید خبرنگار باشد. ضمن اینکه چون قبلا این کار را انجام دادیم و مورد پسند مخاطب واقع شده فکر می کنیم حرکت خوبی است و رسانه های دیگر هم می توانند از این الگو استفاده کنند. من خودم این کار را خوب می دانم و حتماً ادامه خواهیم داد

 به این ترتیب باید در آینده بیشتر شاهد الگوی جدید استفاده از هنرمندان برای دادن پاس گل به سیاستمداران باشیم. سوالاتی ساده و پاسخ هایی آماده برای سیاستمداران زرنگ .

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.