البرز - نشست مشترک رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد با سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج و خانه مطبوعات استان البرز برگزار شد.

 همکاری شوراهای اسلامی کرج ومشهد توسعه می‌یابد

‌به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در نشست مشترک رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد با سخنگوی شورای شهر کرج که یکشنبه شب گذشته در مجتمع پذیرایی کوه سنگی مشهد و با حضور جمعی از خبرنگاران البرزی به انجام رسید رحیم خستو سخنگو و رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای شهر کرج اظهار کرد: دو شورای شهر کرج ومشهد با ایجاد تفاهم نامه و تعامل بیشترمی توانند سرآغاز خوبی را رقم بزند تا در خصوص مشکلات این دو کلانشهر گفتگو و تبادل نظر داشته باشند.

وی در ادامه گفت: رشد شهر کرج خیلی سریع صورت گرفته است و در طی ٢٠ سال اخیر جمعیتی حدود ٢ میلیون نفر را در خود جای داده است.

عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه مهاجر پذیری را از تمام شهرهای کشور داریم، ‌گفت: این شهر  به نام ایران کوچک نام گرفته است چراکه  محصول تجمیع اقوام و و سرمایه ها و نخبه های فرهنگی شده است.

سخنگوی شورای شهر کرج در ادامه افزود: ‌قطعا در شهری که اقوام مختلف در آن ساکن است مسائل امنیت ملی خاص خود را  هم دارد.

خستو با بیان اینکه از یک سو بنیاد دینی و تشیع ما در ایران مرهون امام هشتم شیعیان امام رضا (ع) است، افزود: از سوی دیگر  بنیاد سخن پارسی توسط فردوسی بزرگ پایه گذاری شده است و توانسته هویت اسلامی ما را رقم بزنند.

وی ادامه داد: در سده اخیر نیز هنرهای مدرن نیز خاستگاه این شهر مقدس بوده است از جمله قطعه عظیم جامعه دران،   مسعودیه، فرهنگسرها و ... در آن دیده می شود؛ در شهر مشهد شاهد انواع معماری های سنتی و مدرنی هستیم که می توان سر تعظیم به فرهنگ و هنر این شهر مقدس فرود آورد.

سخنگوی شورای شهر کرج با اعلام اینکه شورای شهر کرج با انعقاد تفاهم نامه و تعامل  بیشتربا شورای شهر مشهد می تواند سرآغاز خوبی را برای یک همکاری مشترک رقم بزند گفت: شوراها مهمترین نهاد حکومت محلی محسوب می شوند و می توانند گفتگو و تبادل نظر در زمینه مدیریت شهری داشته باشند.

احسان اصولی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد نیز در این نشست با اشاره به اینکه شهر مشهد به عنوان دومین کلانشهر ایران و پایتخت فرهنگی ایران وجهان اسلام مطرح است، ‌گفت: این شهر یکی از خاستگاه ها و پایگاه هایی است که مورد توجه همه اهالی فرهنگ و هنر است در عین حال بارگاه ملکوتی علی ابن موسی رضا (ع) برجستگی منحصر فردی را به این شهر داده است.

وی افزود: مشهد سالیانه  پذیرای  ٣٠ میلیون زائر است و شهر مشهد به عنوان پایگاه فرهنگ و ادب ایران شناخته شده است.

 اصولی با بیان اینکه تردد و تبادل افکار و فرهنگ های مختلف در این شهر یک برجستگی خاص و منحصر به فردی  را به وجود آورده است، ‌گفت: یکی از بارزترین و مشخص‌ترین ابعاد این شهر توجه به حوزه معنوی است، که در سیره رضوی توسعه گفتمان و تعامل دیده می شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه گفت: این تعامل وقتی بیشتر می شود که هویت معنوی ویژگی خود را نشان می دهد.

این مقام مسئول با بیان اینکه مجموعه شورای شهر مشهد در حوزه فرهنگی و اجتماعی تعادل بخشی و تعاملات را به عنوان یک هدف اتخاذ کرده است، گفت: ‌از ظرفیت اهالی رسانه به شکل های مختلف حمایت شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.