خراسان شمالی- محمدعلی شجاعی گفت: در مواقع بروز بحران مسئله هماهنگی ها حائز اهمیت است اما در این قسمت دارای ضعف هستیم که ایجاد هماهنگی بین دستگاه های اجرایی مختلف الزامیست و به هم افزایی بیشتر منجر می شود.

لزوم توجه بیشتر به داوطلبان هلال احمر

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمد علی شجاعی استاندار خراسان شمالی در جمع مدیران جمعیت هلال احمر استان، با تاکید بر این که باید با اعطای امکانات ویژه به داوطلبان هلال احمر متناسب با شأن و منزلت آنان برخورد کنیم، گفت: داوطلبان هلال احمر باید مورد توجه بیشتر قرار گیرند و تجهیرات کامل در اختیار آنان قرار دهیم.

وی اظهار داشت: توجه به جایگاه داوطلبان هلال احمر در کشور به درستی فرهنگ سازی نشده در حالی که من اعتقاد دارم زمانی مجموعه هلال احمر دغدغه هایش کمتر و توانمندی هایش بیشتر می شود که به داوطلبان بیشتر بها دهد.

وی افزود: ماهیت و کارکرد دستگاه های اجرایی مختلف، متفاوت است اما معضلات دستگاه اجرایی همچون مجموعه هلال احمر این است که به رغم تمام تلاش ها و آمادگی ها باز هم دغدغه خاطر دارند.

شجاعی خاطرنشان کرد: یکی از معضلاتی که مردم با مجموعه هلال احمر دارند، این است که یا باشرح وظایف آن به خوبی آشنا نیستند یا شرح وظایف دیگر دستگاه های اجرایی را از مجموعه هلال احمر طلب می کنند که البته این مسئله در فرهنگ ما ریشه دارد.

وی تصریح کرد: ما نباید تنها در زمان بروز حادثه به اهمیت کار هلال احمر پی ببریم در حالی که در زمان بروز واقعه این افراد باید در صحنه با آمادگی و تجهیزات کامل حضور داشته باشند که البته مشارکت مردم نیز بااهمیت است.

شجاعی افزود: در مواقع بروز بحران مسئله هماهنگی ها حائز اهمیت است اما در این قسمت دارای ضعف هستیم که ایجاد هماهنگی بین دستگاه های اجرایی مختلف الزامیست و به هم افزایی بیشتر منجر می شود.

وی بر نقش مهم آموزش تاکید کرد و گفت: آموزش در مدارس، مساجد، دهستان ها و روستاها باید بازتاب داشته باشد زیرا تاثیرگذاری این نوع آموزش های عملیاتی و میدانی به مراتب از آموزش های صداوسیما بیشتر خواهد بود.

در پایان این نشست، استاندار خراسان شمالی به جرگه داوطلبان جمعیت هلال احمر پیوست.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.