با تصویب شورای اسلامی شهر و خرید خانه شادروان محمود فرخ، مشهد صاحبِ «خانه‌ی ادبیات» می‌شود.

 مشهد صاحبِ «خانه‌ی ادبیات» می‌شود

به گزارش قدس آنلاین  شورای شهر مشهد صبح امروز در نخستین دستور کار جلسه علنی امروز خود شهرداری را ملزم به تاسیس خانه ادبیات مشهد کرد.
در این مصوبه شورا بر این موضوع تاکید کرد که اولویت مکانی این خانه نیز منزل مرحوم سید محمود فرخ، شاعر نامدار خراسانی خواهد بود و براین اساس شهرداری مشهد مکلف شد نسبت به خرید بخش مسکونی این خانه اقدام کند.انتخاب این مکان نیز به این خاطر بوده که انجمن ادبیات فرخ در دهه‌های 40 و 50 در منزل مرحوم فرخ شهیر بوده است.
احسان اصولی؛ رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد در این زمینه اظهار داشت: وزیر ارشاد وعده داده در صورت تاسیس این مرکز در مکان ذکر شده مقر اصلی انجمن ادبیات ایران نیز به همین مکان منتقل خواهد شد.
مصوبه دیگر امروز شورای شهر مشهدمقدس این بود که شورای شهر مشهد، شهرداری را مکلف کرد در راستای کاهش آلودگی‌های محیط زیستی و هزینه‌های روش‌های سنتی جمع و حمل و دفن زباله، از ظرفیت استارتاپ‌های علمی استفاده کرده و روش‌های نوین جمع‌آوری و تفکیک زباله در شهر را اجرایی کند.
علاوه بر این،  شهرداری به ساماندهی کافوهای مخابراتی در مشهد نیز مکلف شد؛شورای شهر مشهد شهرداری را مکلف کرد با اجرای طرح جامع ساماندهی کافوهای مخابراتی در سطح شهر و با مشارکت بخش خصوصی، نسبت به ساماندهی وضعیت کافوهای مخابراتی سطح شهر اقدام کند.
هدف از این مصوبه، ایجاد وحدت رویه در طراحی، نصب یا تغییرات زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطی به منظور کاهش اثرات مخرب و تبعات ناشی از نصب بی‌رویه این تجهیزات است.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.