رحیمی گفت: به نظر می رسد از کشورهای منطقه تنها عربستان و برخی دولت های وابسته در این کنفرانس شرکت کنند و مشخص است که در پروژه ضد ایرانی تنها دولت های وابسته به آمریکا حضور می یابند

کنفرانس لهستان؛ پروژه ضد ایرانی در قلب اروپای شرقی/ این اجلاس دستاوردی جز انزوای آمریکا ندارد

علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار «قدس آنلاین» درباره برگزاری کنفرانس ضد ایرانی لهستان و برنامه ریزی این اجلاس از سوی آمریکایی ها، اظهار داشت: آنچه برای جمهوری  اسلامی ایران اهمیت دارد، اصل عدم مداخله در امور داخلی کشورهاست. دولت لهستان اگر به مناسبات دیرینه فرهنگی خود با ایران و اقدامات انسان دوستانه کشورمان برای برقراری صلح و ثبات در طول تاریخ رجوع کند، قاعدتا هرگز دست به چنین اقدامی با بهانه برگزاری کنفرانس صلح و ثبات در خاورمیانه و زیر سوال بردن اعتبار داخلی و بین المللی خود نمی زند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین مطرح کرد: به نظر می رسد مقامات لهستانی درک واقع بینانه ای از مناسبات تاریخی با ایران و شرایط بین المللی جاری ندارند. برنامه ریزی این کنفرانس در واقع از سوی آمریکا صورت می گیرد، گرچه خصومت آمریکایی ها با جمهوری اسلامی موضوع جدیدی نیست. آمریکایی ها درصددند در قلب اروپای شرقی موج و حرکت ضد ایرانی راه بیندازند. جای تاسف است که دولت لهستان میزبانی چنین کنفرانسی را پذیرفته است.

عضو هیئت رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی این گونه اقدامات ضد ایرانی را محکوم می کند، ادامه داد: مواضع جمهوری اسلامی در عرصه مسائل بین المللی مواضع کاملا روشنی است. نگاه ایران نسبت به مناسبات بین المللی نگاهی از موضع برابر است نه از موضع برتری. قدرت های استکباری همچون آمریکا باید رویکرد خود را تغییر دهند تا بتوانند به جایگاه واقعی خود در جوامع دیگر دست یابند. اقداماتی که مقامات آمریکایی برای مقابله با ایران در پیش گرفته اند و در پی همراه کردن دیگر کشورها با خود هستند، دستاوردی جز افزایش نفرت از آمریکا و انزوای آن در پی نخواهد نداشت.

رحیمی همچنین تاکید کرد: به نظر می رسد از کشورهای منطقه تنها عربستان و برخی دولت های وابسته در این کنفرانس شرکت کنند و مشخص است که در پروژه ضد ایرانی تنها دولت های وابسته به آمریکا حضور می یابند. البته کمیسیون امنیت ملی نیز این تحرکات را با دقت رصد و بررسی می کند تا مواضع مناسب را در پیش بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.