رسانه‌های قطری می‌گویند که «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سودان فردا سه‌شنبه به دوحه می‌رود تا با امیر قطر دیدار و با او درباره روابط دوجانبه و مسایل مورد اهتمام دو طرف رایزنی کند.

رئیس‌جمهور سودان فردا به قطر می‌رود

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سودان فردا سه‌شنبه برای دیدار با شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر به دوحه سفر می‌کند.

منابع خبری قطر می‌گویند که «امیر قطر روز چهارشنبه هفته جاری در کاخ خود میزبان عمر البشیر رئیس‌جمهور سودان که روز سه‌شنبه در یک سفر کاری به دوحه سفر می‌کند، خواهد بود.»

بر اساس این گزارش، رئیس‌جمهور سودان و امیر قطر در این دیدار قرار است درباره روابط دو کشور و راه‌های تقویت آن و مسایل مورد اهتمام مشترک بحث و تبادل نظر کنند.

این اولین سفر رئیس‌جمهور سودان به خارج از کشور همزمان با آغاز و ادامه اعتراضات سودانی‌ها به تصمیم خارطوم برای گران کردن قیمت نان و سوخت، محسوب می‌شود.

سودان از ۱۹ دسامبر گذشته هر روز شاهد برگزاری تظاهرات است و طی این مدت ده‌ها نفر از معترضان و نیروی پلیس کشته و یا زخمی شدند.

سودان این روزها با مشکلات اقتصادی مواجه است و تورم در این کشور به 70 درصد رسیده و بسیاری از شهروندان آن با مشکل کمبود نان و سوخت، مواجه هستند.

کارشناسان می‌گویند که سفر عمر البشیر به قطر آن هم در این شرایط بحرانی سودان تعجب برانگیز است. علاوه بر آن، اینکه چرا رئیس‌جمهور سودان دوحه را انتخاب کرده است،  این در حالی است که خارطوم و ریاض قبل از آغاز اعتراضات سودان، روابط مناسبی داشتند؛ به خصوص اینکه نیروهای سودانی از مزدوران شاخص ائتلاف سعودی در جنگ یمن به شمار می‌آیند.

برخی از تحلیلگران معتقدند که روابط سعودی‌ها و سودانی‌ها همزمان با آغاز تظاهرات سودان و بیانیه هشدارآمیز سفارت عربستان سعودی در خارطوم در خصوص سفر به سودان رو به تیرگی است، به ویژه اینکه دولت سودان اخیرا «سعد الدین حسن» مدیر دفتر شبکه سعودی العربیه در خارطوم را برای دومین بار فراخوانده خوانده است تا مراتب اعتراض به نحوه پوشش‌دهی اخبار مربوط به اعتراضات سودان را به وی ابلاغ کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.